Koronavírus

Több irányból kaptunk visszajelzést arról, hogy a határon keresztüli szállítások esetében a sofőröket újra karantén-kötelezettség terheli, az alábbiakban foglaljuk össze az aktuális információkat.


Müller Cecília országos tisztifőorvos 2020. március 26-án kiadott határozatában megtiltotta a nemzetközi személyszállítást végző vasúti jármű, autóbusz, illetve a külföldről érkező nem magyar állampolgár személyforgalomban történő belépését Magyarország területére. A személyforgalomban Magyarország területére belépő magyar állampolgárokat a tisztifőorvos kötelezi arra, hogy egészségügyi vizsgálatnak vesse alá magát. Akinél NEM állapítanak meg COVID-19 fertőzésgyanút, az 14 napra hatósági lakóhelyén vagy tartózkodási helyén házi karantén alá kerül.

A teherforgalomban belépő személyeket a határon továbbra is ellenőrzi az egészségügyi személyzet. Akinél NEM állapítanak meg COVID-19 fertőzésgyanút, ő
-    magyarországi úti cél (lerakó/telephely) esetén, magyar állampolgárként 14 napra hatósági házi karantén alá kerül;
-    külföldi állampolgárként a szállítmány lerakodását követően 24 órán belül köteles határátlépésre jelentkezni;
-    tranzitban a legrövidebb úton és idő alatt a kijelölt útvonalon el kell hagynia Magyarországot.

Magyarországon történő közlekedés esetén a szájmaszk és a gumikesztyű viselése kötelező!

Minden esetben, amikor valakinél megállapítják a fertőzés gyanúját, a kijelölt karanténban kerül elhelyezésre, függetlenül attól, hogy milyen minőségben lépett be az országba.

A gépkocsivezetők karanténjára vonatkozó eljárásrend nem változott, felmentést továbbra is kérhetnek, de több helyről jött visszajelzés, hogy a járványügyi hatóságok, a megyei és járási népegészségügyi hivatalok, az operatív törzs által kihirdetett eljárási rendtől eltérően értelmezik a hivatásos gépkocsivezetők karanténfeloldási nyilatkozatának befogadását ezért bizonyos esetekben elutasították a karantén feloldását.

Az MKFE (Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete), mint a terület szakmai szervezete már jelezte a problémákat az illetékesek felé, illetve megküldött tájékoztatóban röviden összefoglalta az operatív törzs által kihirdetett eljárásrend lényeges elemeit, arra kérve a hivatalvezetőket, hogy kollégáik tájékoztatásával és rugalmas, gyors ügyintézéssel járuljanak hozzá a magyarországi áruszállítási-lánc stabilitásának megőrzéséhez, és segítsék a gépkocsivezetők munkáját!

Az eljárásrend összefoglalva:
1.    A magát tünetmentesnek és munkára alkalmasnak találó gépkocsivezető, valamint az őt foglalkoztató vállalkozás e-mailben megküldi a karantén megszakítását jelző nyilatkozatát a területileg illetékes népegészségügyi központnak, kézbesítési visszaigazolás kérése opcióval.
2.    A járványügyi hivatal – munkaidőben – lehetőség szerint azonnal küld visszajelzést arról, hogy a nyilatkozat megérkezett. Amennyiben erre nem kerül sor, akkor a gépkocsivezető és a vállalkozás az automatikusan érkező „kézbesítési visszaigazolás” e-mail kinyomtatásával, és a nyilatkozat mellé csatolásával igazolja, hogy megtette az eljárásrend által előírt lépéseket. A visszaigazolás és a megtett nyilatkozat minden további eljárás nélkül lehetővé teszi a gépkocsivezető számára a karantén felfüggesztését, a munka felvételét, a soron következő fuvarfeladat megkezdését, az előírt járványügyi szabályok betartásával.
3.    A beérkezett nyilatkozatban szereplő gépkocsivezető adatait a népegészségügyi hivatal továbbítja az ORFK részére, ezzel biztosítva azt, hogy az érintett gépkocsivezető a legközelebbi határátlépéskor (vagy bármely más ellenőrzéskor) ne szerepeljen a karanténra kötelezett személyek listáján, ugyanakkor adminisztratívan is nyomon követhető maradjon a tevékenysége.

Fontos információ: a megyei/járási népegészségügyi hivatal a fenti eljárás során nem mérlegel, nem indít további vizsgálatot, hanem a fent leírtak szerint befogadja a nyilatkozatot és az adatokat továbbítja az ORFK felé, ahogyan ezt az operatív törzs döntése is tartalmazza: „Az előzőekben részletezett előírás – mint a Kormányrendelet 3/A §-ában foglaltak alapján megállapított egyedi megtartási szabály – megtartása esetén az Országos Rendőrfőkapitányság rendészeti főigazgatója által (a Kormányrendelet 3/A §-a alapján) biztosított, a hatósági házi karantén alóli felmentést megadottnak kell tekinteni!”

Módosított eljárási rend
Tájékoztatás az operatív törzs döntéséről
A magyar fuvarozókra vonatkozó előírásokról döntött az operatív törzs 


NAK – Dúl Udó, Forrás: MKFE

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Falugazdász iroda elérhetősége

ŐSTERMELŐ, ŐCSG KERESŐ

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • 1 ha alatti belterületi telkek mezőgazdasági művelésének igazolásaAz 1 hektár alatti, művelés alól kivett belterületi telkek szőlő, szántó, gyümölcsös, kert művelési ág szerinti megművelésének igazolása iránti kérelmek benyújtása elektronikus úton.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
  • Egyéb NAK megkeresésNAK együttes védjegy használata, Jogsegélyszolgálat, Közérdekű adat megismerési iránti igény, Közhiteles adatbázisban való adatjavítás kérés, Védjegy bejelentés, Egyéb (Egyéb típusú ügy(menet) indítása előtt kérjük, győzödjön meg róla, hogy fenti választható űrlap kategóriák között, nincs-e megfelelő, mert konkrét ügytípus választással az ügyintézési idő jelentősen csökkenthető!)
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám