Élelmiszer-feldolgozás

2020. július 29-én módosult a Budapesti Nagybani Zrt. által működtetett Nagybani Piac házirendje, működési rendje. A változtatások ugyan most az újdonság erejével hatnak, de ezek alapvetően csupán a jelenlegi törvényi és (élelmiszer-)kereskedelmi előírásoknak a piac életébe történő átültetései és az elmúlt évek működési tapasztalatainak házirendbe történő illesztése.


Az új szabályok összhangban vannak a tisztességes kereskedelmi gyakorlattal, támogatják a termelőket és kereskedőket, egyben pedig a közegészségügyi, valamint a forgalomba hozatali szabályok és előírások fokozottabb felügyeletét is jelentik. A házirend módosítása mellett a Budapesti Nagybani Piac eddigi belépési módjainak díjszabása nem módosult, ugyanakkor új belépési módok és idősávok is kialakításra kerültek, ezek árazása követi a piaci mozgásokat. A működési rend változásai a belépési és a kereskedési idő széthúzását és a piacon belüli gépjárműforgalom csillapítását célozzák.

Az alábbiakban igyekeztünk összefoglalni a jelenlegi működést érintő általános elveket és vonatkozó lehetőséget, kötelezettségeket. A hivatalos – és részletesebb - új házirend a nagybani.hu oldalon érhető el.

 

Áruk, termékek

A piac szabadtéri árusítóhelyein (szektorok) a következő termékek hozhatók forgalomba:
- zöldség, gyümölcs, termesztett gomba, savanyúság, magvak, palánta, virág, fenyőfa (B, D, E, F, G, H szektor);
- az állati eredetű élelmiszerek közül tojás, méz;
- egyéb élelmiszerek: tartósított élelmiszer, száraztészta, édesáru; háztartási vegyi áru, papír-, műanyagáru, egyéb iparcikk a piacon erre kijelölt külön árusítóhelyen (A szektor).

Élelmiszer-értékesítés esetén az értékesítőknek biztosítaniuk kell a forgalomba hozott áruk nyomonkövethetőségét (pl. címkézés).

A piac vasárnaptól csütörtökig 19 -24 óra között, pénteken 19-től 23óráig tart nyitva. Szombaton a piac zárva tart.

 

Értékesítés

A piac területén értékesítési tevékenységet folytathat az a természetes személy, aki érvényes őstermelői igazolvánnyal, illetve kistermelői regisztrációval rendelkezik, és saját termékeit árusítja, illetve gazdálkodó szervezet, amelyet cégjegyzékbe bejegyeztek és rendelkezik a tevékenysége folytatásához minden szükséges hatósági engedéllyel. Az értékesítő (mind raktárhelyiségek, mind szabadtéri árusítóhelyek esetén) köteles a cége megnevezését jól látható módon feltüntetni.

A rendszeres árusításhoz T1-es termelői kártyával kell rendelkezni, ennek hiányában legfeljebb egy alkalommal lehet a piacon értékesíteni. Az igénylés ingyenes és gyors: részletei itt és a szükséges regisztrációs adatlap itt érhető el. A termelők számára helybiztosítás megkötésére is lehetőség van, amelyet egy hónapra, három hónapra, vagy egy évre lehet igénybe venni a szabadtéri árusítóhelyekre. Részletek és díjszabás itt érhető el.

Piacra lépés állandó és eseti helybiztosítással már 14 órától lehetséges. Helybiztosítás nélkül – de az egyéb díjak megfizetése mellett – történő árusítás esetén a szabad helyekre lehet beállni kapunyitást követő 20 órától.


Piac területére vásárlási céllal érkezők

Vásárlói kategóriák szerint V 1-5 típusú vásárlói kártyák kiváltásával ajánlott a piac területére behajtani. A kártyák minimum tíz belépésnek megfelelő pénzösszeggel való feltöltése (átutalással vagy a piac főpénztárában készpénzbefizetéssel lehetséges) szükséges: behajtáskor ez alapján vonják le a behajtási díjat és állítják ki a számlát.

V1-es kártyával (általános vásárló)  a piacra 20 órától léphetnek be, a bekötőúton 17 órától várakozhatnak.

V2 kártya igazolt zöldség-gyümölcs nagykereskedelmi tevékenység esetén, a V4 kártya igazolt zöldség-gyümölcs kiskereskedelmi tevékenység esetén igényelhető. A V2 és V4 kártya jogosultjai 16 órától léphetnek a piacra és 15 órától várakozhatnak az ún. pufferparkolóban.

V3 kártyát az árubeszállítók igényelhetik, ők 16:30-tól léphetnek be.

V5 kártyát a nagy belépésszámmal és 5 tonna feletti teherbírású gépjárművel rendelkező V2 kártyatulajdonosok válthatnak, számukra a belépés  már 15 órától biztosított. A vevői kártyák kiállításának éves díja 5460 Ft.

A kártyaigénylés részletei itt érhetők el.


Piaci díjszabás

Az összesített – értékesítőkre és vásárlókra vonatkoztatott – piaci díjszabás itt érhető el.

Minden további a Budapesti Nagybani Piaccal kapcsolatos információt a nagybani.hu oldalon érhetnek el. A változtatásokkal kapcsolatos NAK tagi észrevételeket és a piaccal kapcsolatos kérdéseket, kéréseket a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre küldhetik meg.


NAK/Horváth Vivien

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Falugazdász iroda elérhetősége

Őstermelői adatok lekérdezése

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • 1 ha alatti belterületi telkek mezőgazdasági művelésének igazolásaAz 1 hektár alatti, művelés alól kivett belterületi telkek szőlő, szántó, gyümölcsös, kert művelési ág szerinti megművelésének igazolása iránti kérelmek benyújtása elektronikus úton.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
  • Egyéb NAK megkeresésNAK együttes védjegy használata, Jogsegélyszolgálat, Közérdekű adat megismerési iránti igény, Közhiteles adatbázisban való adatjavítás kérés, Védjegy bejelentés, Egyéb (Egyéb típusú ügy(menet) indítása előtt kérjük, győzödjön meg róla, hogy fenti választható űrlap kategóriák között, nincs-e megfelelő, mert konkrét ügytípus választással az ügyintézési idő jelentősen csökkenthető!)
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám