Mezőgazdasági termelés

A Nemzeti Digitális Állampolgárság Program megvalósítását szolgáló törvényi szintű szabályozás 2025. január 1-től bevezeti a digitális állampolgárság koncepcióját, amely prioritásként kezeli az állampolgárok számára az egyszerű, kényelmes és hatékony online szolgáltatások biztosítását.

A koncepció keretében megszűnik a mo.hu oldalon keresztül elérhető azonosításra visszavezetett dokumentum hitelesítési (AVDH) szolgáltatás is, mivel a rendszer a digitális állampolgár azonosítót fogja előnyben részesíteni a digitális térben történő azonosításra.

Egyszeri hiánypótlási lehetőséget biztosítanak, hogy minden pályázó megfelelhessen a jogszabályváltozásnak.

A 2021–2027 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet 87. § (2) rögzíti, hogy a fejlesztéspolitikai intézményrendszer által meghirdetett felhívásokra benyújtott támogatási kérelemhez csatolt nyilatkozatot minősített tanúsítványon alapuló, legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással, vagy – a felhívásban meghatározott – azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés szolgáltatással (AVDH) kell hitelesíteni.

Az AVDH szolgáltatás kivezetése így érinti a pályáztatási rendszert, mivel a támogatást igénylői kör egyik jelentős része, a kis- és közepes vállalkozások (kkv-k) és egyéb szervezetek számára – amennyiben még nem rendelkeznek minősített tanúsítványon alapuló, legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással – szükséges lehet új hitelesítési folyamat, az ePapír szolgáltatás igénybevétele a támogatási kérelmek benyújtásához. Ugyanakkor önkormányzatoknak és közfeladatot ellátó államigazgatási szerveknek továbbra is lehetőségük van „ügyintézői” AVDH-DHSZ használatára.

A fentiek alapján 2025. január 1-től a támogatási kérelemhez csatolandó nyilatkozatot a támogatást igénylő két módon hitelesítheti:

- minősített tanúsítványon alapuló, legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással kell ellátnia, vagy

- ePapír szolgáltatással vagy AVDH-DHSZ használatával kell hitelesítenie.

Az operatív program keretében meghirdetendő felhívások kiválasztási szempontrendszere a nyilatkozat megfelelő módon történő hitelesítését – a 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet 101. § (2) bekezdése alapján - nem hiánypótoltatható jogosultsági szempontként rögzíti a következő módon: „az irányító hatóság nem rendelhet el hiánypótlást, ha a támogatást igénylő azonosítására szolgáló nyilatkozat a felhívásban meghatározott módon nem került aláírásra vagy az a támogatási kérelem mellékleteként nem került benyújtásra”.

Mivel a támogatáspolitikai intézményrendszer elkötelezett abban, hogy a támogatást igénylők számára a lehető legtöbb segítséget adhasson a támogatási kérelmek benyújtása során, ezért szükségesnek látták felülvizsgálni a 256/2021. (V. 18.) Korm. rendeletben rögzített szigorú szabályozást a megfelelő módon hitelesített nyilatkozat hiánypótlási lehetőségével kapcsolatban.

A felülvizsgálat eredményeképpen, a megváltozott gyakorlat miatt szükséges a támogatást igénylők számára hiánypótlási lehetőséget biztosítani annak érdekében, hogy a támogatási kérelmet ne kelljen az új gyakorlatból adódó esetleges nehézségek miatt elutasítania az intézményrendszernek. A döntés értelmében így módosul a 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet 101. (2) bekezdése is. A jogszabály módosítást szükséges átvezetni a felhívások értékelési szempontrendszerében is (a hiánypótolhatóság biztosítása).

Hangsúlyozzák, hogy a döntés következtében a nyilatkozatra felhívásokban található vonatkozó jogosultsági szempont (A támogatást igénylő által benyújtott nyilatkozat a felhívásban előírt módon került aláírásra vagy hitelesítésre, az aláírás hiánytalan, érvényes és hiteles) továbbra is a támogatásra való jogosultság feltétele marad. A jogszabályváltozás alapján kizárólag a nyilatkozat egyszeri hiánypótlására adunk csak lehetőséget, és annak nem teljesítése vagy nem megfelelő módon történő teljesítése esetén az irányító hatóság a támogatási kérelmet érdemi vizsgálat nélkül továbbra is el fogja utasítani.

A fenti módosítások miatt szükséges dokumentumváltozásokról és az támogatást igénylők tájékoztatásáról az intézményrendszer gondoskodni fog.

 Forrás: MAHOP Plusz MB Titkársága

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Falugazdász iroda elérhetősége

Őstermelői adatok lekérdezése

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • 1 ha alatti belterületi telkek mezőgazdasági művelésének igazolásaAz 1 hektár alatti, művelés alól kivett belterületi telkek szőlő, szántó, gyümölcsös, kert művelési ág szerinti megművelésének igazolása iránti kérelmek benyújtása elektronikus úton.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
  • Egyéb NAK megkeresésNAK együttes védjegy használata, Jogsegélyszolgálat, Közérdekű adat megismerési iránti igény, Közhiteles adatbázisban való adatjavítás kérés, Védjegy bejelentés, Egyéb (Egyéb típusú ügy(menet) indítása előtt kérjük, győzödjön meg róla, hogy fenti választható űrlap kategóriák között, nincs-e megfelelő, mert konkrét ügytípus választással az ügyintézési idő jelentősen csökkenthető!)
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám