Koronavírus

A koronavírus napjaink egyik legforróbb témája, amely a fogyasztói attitűdöket és a viselkedést várhatóan hosszú távon befolyásolni fogja. Jelenleg a vírus okozta bizonytalanság miatt az egészség fenntartása és a betegség kockázatainak minimalizálása prioritást élvez a fogyasztói döntésekben.


A bizonytalanság nagymértékben befolyásolja a márkahűséget, így fontos, hogy a márkák felelősségteljesen viselkedjenek, és a fogyasztók érdekeit képviseljék. A járványhelyzetnek köszönhetően számos fogyasztó jövedelemkiesést szenved el (pl. elbocsátás, fizetés nélküli kényszerszabadság), amely vásárlási döntéseikben is megnyilvánul. A vásárlások a vírus elleni védekezést célozva egyre inkább „értékközpontúvá” válnak, így a szükségtelen tulajdonságokért prémiumárat követelő márkák jelentősége csökken. Noha a koronavírussal kapcsolatos hírek között elenyésző a pozitív, a fogyasztók észlelik például a társadalom visszahúzódásának kedvező környezeti hatásait. Továbbá egyes márkák bevonják a fogyasztókat a vírus elleni küzdelembe. Ilyen például a munkavállalók segítését támogató termékek megvásárlása.

A fogyasztók társadalmi igényekre adott reakciói befolyásolják a márkák elfogadását. A tudatos fogyasztók elvárják, hogy a márkák bizonyítsák etikus és felelősségteljes viselkedésüket, amely az ár meghatározástól egészen a környezetvédelemig és a teljes ellátási lánc integritásáig terjedhet.

Dr. Szűcs Viktória/NAK

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Ügyfélszolgálati irodák elérhetőségei

ŐSTERMELŐ, ŐCSG KERESŐ