Erdőgazdálkodás

Az egyes rendészeti feladatokat ellátó személyek tevékenységéről szóló 2012. évi CXX. törvény (rendészeti törvény) értelmében az erdészeti szakszemélyzet részére az erdészeti hatóság által kezdeményezett eljárás során 2021. augusztus 1-ig kiadott rendészeti szolgálati igazolványok és jelvények 2022. április 1-jét követően érvényességüket vesztik. Ezt megelőzendő az erdészeti szakszemélyzet tényleges munkáltatójának kérvényeznie kell azok cseréjét a székhely szerint illetékes rendőrhatóságnál.

Rendészeti feladatokat érvényes kellékek – tehát a rendészeti igazolvány, illetve jelvény – nélkül nem lehet ellátni. A tényleges munkáltatónak (egyéni vállalkozó saját maga munkáltatója) E-ügyintézés keretében szervezeti tárhelyen vagy egyéni vállalkozóként ügyfélkapun kell benyújtania a rendőrség felé a szakszemélyzet rendészeti kellékeinek kiadására vonatkozó kérelmét (tehát nem cserét, hanem kiadást kell kezdeményezni, s a korábbiakkal ellentétben nem az erdészeti hatóságnál).

Az ügyintézés az inNOVA portálon (https://ugyintezes.police.hu/hu/home) indítható, melynek lépései az alábbiak:

  • Új ügy indítása
  • Ügyintézés típusa: Igazgatásrendészet
  • Eljáráscsoport: Rendészeti feladatokat ellátó személyek ügyintézése
  • Űrlap: RI-0700 (Engedélykérelem a rendészeti feladatokat ellátó személy szolgálati igazolvány és szolgálati jelvény kiadásához)
  • Majd ügyfélkapus vagy szervezeti tárhelyes belépést követően megjelenik az adatlap, melyet értelemszerűen kell kitölteni
  • Az adatlaphoz mellékelni kell 1 évnél nem régebbi cselekvőképesség meglétét igazoló dokumentumot. (A kérelem e dokumentum nélkül is benyújtható, de az eljárás során mindenképpen pótlandó, nélküle a kellékek nem kerülnek kiadásra. A cselekvőképesség igazolása az Országos Bírósági Hivataltól (OBH) szerezhető be.)
  • Az igazgatás szolgáltatási díj összege: 6100Ft
  • A melléklettel felszerelt adatlap elektronikus benyújtása.

 

Az eljárás során szükségessé válhat fénykép készítése, amelyről a rendőrhatóság értesíti a szakszemélyzetet.

A kérelem alapján az új kellékek kiadásáról és a meglévő kellékek visszavonásáról a rendőrhatóság érdemi döntés meghozatalával intézkedik, s erről 8 napon belül értesíti az illetékes erdészeti hatóságot is. Az elkészült (új) rendészeti kellékeket a rendőrhatóság a munkáltatónak adja át, s ezzel egyidejűleg a már érvénytelen kellékeket átveszi.

Azon rendészeti feladatokat ellátó erdészeti szakszemélyzet esetében, akinél a kellékek cseréje határidőre nem történik meg, a kellékek bevonására és leadására a rendőrhatóság az erdészeti hatóságot, mint azok kiadását eredetileg kérelmező „munkáltatót” fogja kötelezni.  

Mindezek átfutási idejéről, tehát az eljárás időtartamáról nem rendelkezünk információval. Javasoljuk, hogy a kérelmet időben nyújtsák be, mert amennyiben a rendészeti feladatokat ellátó erdészeti szakszemélyzet munkáltatója 2022. április 1-ig nem gondoskodik a kellékek cseréjéről (pontosabban az újak kiadásáról), akkor erdészeti szakszemélyzete elveszti a rendészeti feladatokat ellátó kiemelt besorolását, amit az illetékes erdészeti hatóság hivatalból indított eljárás keretében törölni fog az erdészeti szakirányítói névjegyzékben.

Fontos tehát, hogy a kellékek cseréje időben megtörténjen, mivel a törlés hátrányosan érintheti az erdészeti szakszemélyzethez kötődő erdőgazdálkodásra jogosult erdészeti szakirányító vállalkozás(ok) működését is.

 

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara/Kovácsevics Pál

Nemzeti Földügyi Központ Erdészeti Főosztály/Dávid József

 

 

 

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Falugazdász iroda elérhetősége

Őstermelői adatok lekérdezése

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • 1 ha alatti belterületi telkek mezőgazdasági művelésének igazolásaAz 1 hektár alatti, művelés alól kivett belterületi telkek szőlő, szántó, gyümölcsös, kert művelési ág szerinti megművelésének igazolása iránti kérelmek benyújtása elektronikus úton.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
  • Egyéb NAK megkeresésNAK együttes védjegy használata, Jogsegélyszolgálat, Közérdekű adat megismerési iránti igény, Közhiteles adatbázisban való adatjavítás kérés, Védjegy bejelentés, Egyéb (Egyéb típusú ügy(menet) indítása előtt kérjük, győzödjön meg róla, hogy fenti választható űrlap kategóriák között, nincs-e megfelelő, mert konkrét ügytípus választással az ügyintézési idő jelentősen csökkenthető!)
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám