Élelmiszer-feldolgozás

Az agrárminiszter 30/2021. (IX. 8.) AM rendelete a borászati termékek 2021. évi krízislepárlási támogatásáról 1,5 milliárd forintos keretösszeggel mintegy 100 000 hl borra vonatkozóan került meghirdetésre, amely alternatívát jelenthet azoknak a termelőknek, akik kapacitáshiánnyal vagy eladási gondokkal küzdenek a koronavírus járvány okozta helyzet következtében. A lepárló által előállított alkohol csak ipari vagy gyógyászati célokra használható. 

 1. Támogatás jogosultja

A támogatás jogosultja az lepárló üzem, amely a bortermelőtől krízislepárlási intézkedés keretében borászati terméket adásvétel útján vesz át, amelyből kizárólag ipari vagy gyógyászati célú nyers alkoholt készíthet. 

 A lepárlóüzem a krízislepárlási intézkedésben történő részvételi szándékát a Kincstár által rendszeresített, és a honlapján közleményben közzétett nyomtatványon, postai úton vagy személyesen, a közleményében meghatározott időpontig kell bejelentenie a Kincstárnak.  

 A lepárlónak be kell jelentenie a lepárlási vállalását és a kötelezettségvállalását arra vonatkozóan, hogy a lepárlási vállalását a Kincstár közleményében közétett időpontig lepárolja. 

 Ha a lepárlóüzemek lepárlási vállalása meghaladja a lepárlási keretet, a Kincstár a lepárlási vállalásokat azok mennyiségének növekvő sorrendjében fogadja el. Ebben az esetben a Kincstár jogosult a sorrendben utolsó lepárlási vállalást részben, a fennmaradó lepárlási keret mértékéig elfogadni. 

  A Kincstár a bejelentéstől számított három napon belül értesíti a bejelentő lepárlóüzemet az elfogadott lepárlási vállalásról. 

 2. A támogatásban résztvevő borászati termékre és a bortermelőre vonatkozó kötelezettségek

Az intézkedés keretében csak olyan borászati terméket lehet lepárlóüzembe beszállítani, amelynek beszállítását vagy beszállíttatását az a bortermelő végzi vagy végezteti, aki a borászati termék tételhez tartozó borászati termék első borászati termék származási bizonyítványán és ugyanazon tételre vonatkozó forgalomba hozatali engedélyén is szerepel. 

Borászati terméket krízislepárlás céljából lepárlóüzembe beszállítani csak a lepárlóüzem által meghirdetett időszakban lehet. 

3. A bortermelőnek a lepárlóüzem részére át kell adnia:

A beszállítani kívánt borászati terméktételre vonatkozó, a hegybíró kiadott igazolás másolatát, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal által kiadott, a borászati terméktételhez tartozó forgalomba hozatali engedély másolatát vagy a borászati terméktétel tényleges alkoholtartalmáról kiállított igazolás másolatát, és a hegybíró által kiadott igazolás másolatát. 

4. A bortermelő által maximálisan beszállítható borászati termék mennyisége:

Egy bortermelő a támogatási időszakon belül összesen legfeljebb 2000 hektoliter borászati terméket szállíthat be lepárlóüzembe krízislepárlás céljából. A beszállítását vagy beszállíttatását az a lepárlást kezdeményező bortermelő végzi vagy végezteti, aki a borászati terméktétel végső származási bizonyítványán, és a borászati terméktétel első származási bizonyítványán mennyiségarányosan legalább 95%-ban szerepel. A borászati termék tényleges alkoholtartalma el kell, hogy érje, vagy meghaladja a 11 v/v%-ot., valamint a beszállított borászati termék nem tartalmazhat 2021-es évjáratú borászati terméktételt. 

A Magyar Államkincstár 66/2021. (IX. 9.) számú KÖZLEMÉNYE tartalmazza a részvételi szándék nyomtatvány közzétételét. 

Az ügyfél-nyilvántartásba vételére, valamint a nyilvántartásba vett adatokra vonatkozó változásbejelentési kötelezettségének teljesítésére az Egységes Mezőgazdasági Ügyfél-nyilvántartási Rendszerbe történő nyilvántartásba vétel és változás bejelentés szabályairól szóló 58/2021. (VII. 21.) számú Kincstár Közlemény rendelkezései irányadóak. 

A krízislepárlási intézkedésben történő részvételi szándékot – annak mellékletével együtt a közleményben megjelent, 1. melléklet szerinti (B4060 jelű bejelentőlap) nyomtatványon kell benyújtani postai úton, vagy személyesen az közleményben található címre. 

A Magyar Államkincstár 68/2021. (IX. 10.) számú KÖZLEMÉNYÉBEN található a nyilvántartásba vett lepárlóüzemek és elfogadott lepárlási vállalásaik az alábbiak szerint:  

 

A kiadott rendelet részletesen megtalálható az alábbi helyen:  

http://kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/MK21166.pdf#page=13&zoom=100,0,0  

A Magyar Államkincstár által kiadott közlemény részvételi szándékról:  

https://www.mvh.allamkincstar.gov.hu/kozlemenyek/-/kozlemeny/66-2021-ix-9-szamu-kincstar-kozlemeny  

A Magyar Államkincstár által kiadott közlemény a nyilvántartásba vett lepárlóüzemek és elfogadott lepárlási vállalásaikről: 

https://www.mvh.allamkincstar.gov.hu/kozlemenyek/-/kozlemeny/68-2021-ix-10-szamu-kincstar-kozlemeny  

 

NAK/Katona Petra 

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Falugazdász iroda elérhetősége

Őstermelői adatok lekérdezése

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • 1 ha alatti belterületi telkek mezőgazdasági művelésének igazolásaAz 1 hektár alatti, művelés alól kivett belterületi telkek szőlő, szántó, gyümölcsös, kert művelési ág szerinti megművelésének igazolása iránti kérelmek benyújtása elektronikus úton.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
  • Egyéb NAK megkeresésNAK együttes védjegy használata, Jogsegélyszolgálat, Közérdekű adat megismerési iránti igény, Közhiteles adatbázisban való adatjavítás kérés, Védjegy bejelentés, Egyéb (Egyéb típusú ügy(menet) indítása előtt kérjük, győzödjön meg róla, hogy fenti választható űrlap kategóriák között, nincs-e megfelelő, mert konkrét ügytípus választással az ügyintézési idő jelentősen csökkenthető!)
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám