Élelmiszer-feldolgozás

Az Európai Bizottság kezdeményezést indított a fenntartható vállalatirányítási keretrendszerről a hosszútávú, fenntartható és felelős vállalati magatartás elősegítése érdekében. A javasolt kezdeményezés a fenntarthatóságot beépítené a vállalatok vállalatirányítási kereteibe és üzleti stratégiáiba.

Egyre gyakrabban hallani a fenntarthatóságról, amely kifejezés ma már elterjedt a köznyelvben. De mit is értenek pontosan a fenntarthatóság alatt? Röviden azt jelzi, hogy az emberiség milyen hatást gyakorol a bolygóra. Általában három fő területtel (környezeti, gazdasági és társadalmi) társul, és a vállalatokon belül is egyre nagyobb jelentőséget kap. A fenntarthatóság magában foglalja a vállalkozások arra való ösztönzését, hogy a rövid távú előnyök helyett a hosszú távú fenntartható értékteremtésre összpontosítsanak, így fordítsanak kellő figyelmet vállalati stratégiájukban a környezeti (ideértve az éghajlatváltozást és a biodiverzitást), valamint a társadalmi és a gazdasági hatások kezelésére.

Az európai zöld megállapodás és a COVID-19 helyreállítási tervről szóló bizottsági közlemény is megerősítette, hogy a fenntarthatóságot be kell építeni a vállalatok vállalatirányítási keretébe. A Bizottság álláspontja szerint a fenntarthatóságot hangsúlyozó megközelítés hozzájárul a pandémiát követő fellendüléshez azáltal, hogy segíti a vállalatok hosszú távú ellenálló képességét, valamint javítja a kiszámíthatóságot és a kockázatok kezelését.

A konzultáció arra keresi a választ, hogy az Európai Unió hogyan tudja a legjobban segíteni a vállalkozásokat működésük során és a fenntarthatóbb gazdaságra való áttérésben, továbbá hogyan tudja biztosítani, hogy a környezeti és társadalmi érdekek beépüljenek az üzleti stratégiákba.

A konzultáció részletei és a bevezető hatásvizsgálat az Európai Bizottság weboldalán elérhetők el, ezen keresztül 2020. február 8-ig közvetlenül elküldhetik véleményüket (magyar nyelven is). Emellett lehetőség van arra is, hogy észrevételeiket a Kamara számára is megküldjék, így az ezúton becsatornázott észrevételeket, kéréseket összesítve továbbítjuk majd az uniós döntéshozók felé. Ez esetben kérjük, hogy 2021. február 2-ig küldjék el javaslataikat, véleményüket a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre.

 

(NAK/Polczer Katalin)

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Falugazdász iroda elérhetősége

Őstermelői adatok lekérdezése

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • 1 ha alatti belterületi telkek mezőgazdasági művelésének igazolásaAz 1 hektár alatti, művelés alól kivett belterületi telkek szőlő, szántó, gyümölcsös, kert művelési ág szerinti megművelésének igazolása iránti kérelmek benyújtása elektronikus úton.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
  • Egyéb NAK megkeresésNAK együttes védjegy használata, Jogsegélyszolgálat, Közérdekű adat megismerési iránti igény, Közhiteles adatbázisban való adatjavítás kérés, Védjegy bejelentés, Egyéb (Egyéb típusú ügy(menet) indítása előtt kérjük, győzödjön meg róla, hogy fenti választható űrlap kategóriák között, nincs-e megfelelő, mert konkrét ügytípus választással az ügyintézési idő jelentősen csökkenthető!)
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám