Mivel a snack termékek napjainkban innovatív, kényelmes és egészséges alternatívát biztosítanak a fogyasztók számára, értékesítésükben jelentős növekedés tapasztalható. A fogyasztói elvárások változása arra sarkalja a tejipari vállalkozásokat, hogy ideális megoldásokat tudjanak biztosítani a fogyasztók bűntudat nélküli kényeztetéséhez. A tökéletes termék ügyesen egyensúlyozik a kényeztetés, az egészség és a kényelem hármasa között.
Évekkel ezelőtt a snacktermékek beszerzését impulzus vásárlásnak tekintették, amelyet az egészségtelen és kényeztető csemegékkel azonosítottak. Azonban ez a nézet a folyamatos innovációknak köszönhetően napjainkban megváltozott. A fogyasztók egészséges és tápláló élelmiszerek iránti igénye a snacktermékek piacában is visszaköszön. A tejtermékek ezen igények kielégítésének kiváló lehetőségei, hiszen számos egészségre kedvező hatást gyakorló összetevőt tartalmaznak, természetes módon. A magas fehérje-, makro- és mikortápanyagok mellett a snack-tejtermékek rost és teljes kiőrlésű gabonatermékekkel történő kiegészítése, illetve hozzáadott cukortartalmának csökkentése ideális termékeket eredményezhetnek a fogyasztói igények kielégítéséhez.
A snack termékek piaca az elmúlt években radikális növekedésen ment keresztül. A Mintel 2019. évi jelentése alapján az amerikai felnőttek 95%-a legalább napi egy, míg 70%-a napi több alkalommal fogyasztott snack termékeket. Ezek az alkalmak akár főétkezések kiváltására is alkalmassá válnak, így a termékeknek összetételük mellett megjelenésüknek is alkalmazkodnia kell az új kihívásokhoz. Az „on-the-go” csomagolások, mint a csomagolásból iható joghurtitalok, a kényelmesen hordozható harapnivalók, az elfogyasztáshoz mindent (pl. szívószál, kiskanál) tartalmazó megoldások alkalmazása egyre szükségszerűbb. Mindemellett, mivel ezek a termékek vásárlása ugyan olyan gyors folyamat, mint elfogyasztásuk, a csomagolásoknak egyértelműen és könnyen értelmezhető módon kell kommunikálniuk a termékek tulajdonságait, előnyeit.
Dr. Szűcs Viktória/NAK