Élelmiszer-feldolgozás

Az innováció nem csupán néhány remek ötletről, hanem az értékteremtésről, illetve a szervezetek folyamatos alkalmazkodásáról és fejlődéséről szól. Az ISO-nál folyamatban van egy új nemzetközi szabványsorozat kidolgozása az innováció-menedzsment témakörében, amelynek harmadik része épp’ a közelmúltban jelent meg.


Az innováció egyre fontosabb szerepet játszik a szervezetek sikerében, mivel fokozza annak alkalmazkodóképességét egy változó világban. Az új és innovatív ötletek teret nyitnak a jobb munkamódszerek, valamint az új bevételnövelő és fenntarthatóság-javító megoldások számára. Az innováció szorosan kapcsolódik a szervezet rugalmasságához, mert segít abban, hogy megértsék a kihívást jelentő tényezőket és reagáljanak azokra, továbbá megragadják azokat a lehetőségeket, amelyek mind saját munkatársai, mind pedig a szervezettel kapcsolatban álló emberek kreativitásának hasznosítását eredményezhetik.

Végső soron a nagy ötletek és új találmányok kiindulópontja is gyakran a kis gondolatok és változások hosszú sora, amelyeket elfogadtak és eredményesen irányítottak. Ennek az irányításnak az egyik leghatékonyabb módja az innovációmenedzsment-rendszer bevezetése.

Az innovációmenedzsment-rendszer módszeres megközelítést kínál az innovációnak a szervezet minden rétegébe való integrálására annak érdekében, hogy a szervezet új megoldásokat, rendszereket, termékeket és szolgáltatásokat fejlesszen ki és teremtsen. Az ilyen rendszerekre vonatkozó első nemzetközi szabványt júliusban tették közzé.

Az ISO56002 Innováció-menedzsment. Innovációmenedzsment-rendszer – útmutató.
Az innováció-menedzsment minden szempontját lefedi, az ötlet első szikráinak keletkezésétől, egészen az újdonságok piacon való megjelenéséig. Tekintetbe veszi a szervezet működési környezetét, kultúráját, stratégiáját, folyamatait és a szervezetet érő hatásokat. Összekapcsol többféle tevékenységet, beleértve a termékek előállítását és a szolgáltatások nyújtását, az üzleti modelleket, a szervezeti innovációt stb., továbbá mérettől és típustól függetlenül minden szervezetre alkalmazható. Az ISO 56002 segíthet az innováció kultúrájának bevezetésében egy szervezetben, kihasználva a szervezet minden tagjának kreativitását és motivációját, és végső soron javítva a vállalaton belüli együttműködést, kommunikációt és teljesítményt.

Az ISO 56002 két újabb dokumentumot egészít ki a közelmúltban közzétett sorozatban, ezek a következők:
-    ISO 56003:2019 Innováció-menedzsment. Az innovációs partnerség eszközei és módszerei. Útmutató;
-    ISO/TR 56004:2019 Innovációmenedzsment-értékelés. Útmutató.

A sorozat kidolgozás alatt lévő további részei:
-   ISO/DIS 56000 Innováció-menedzsment. Alapok és szótár;
-   ISO/DIS 56005 Innováció-menedzsment. Eszközök és módszerek a szellemi tulajdon menedzseléséhez. Útmutató;
-   ISO/AWI 56006 Innováció-menedzsment. Stratégiai információszerzés-menedzsment. Útmutató;
-   ISO/AWI 56007 Innováció-menedzsment. Ötletmenedzsment.

A műszaki bizottság szorosan együttműködik a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezettel (Organisation for Economic Co-operation and Development, OECD), a Szellemi Tulajdon Világszervezetével (World Intellectual Property Organization, WIPO), a Kereskedelmi Világszervezettel (World Trade Organization, WTO) és a Világbankkal (World Bank) is.

Az ISO 56002-et az ISO/TC 279 Innováció-menedzsment dolgozta ki, amelynek titkárságát az ISO francia tagtestülete (Association Française de Normalisation, AFNOR) látja el.


(Forrás: MSZT – Dr. Szűcs Viktória/NAK)

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Falugazdász iroda elérhetősége

Őstermelői adatok lekérdezése

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • 1 ha alatti belterületi telkek mezőgazdasági művelésének igazolásaAz 1 hektár alatti, művelés alól kivett belterületi telkek szőlő, szántó, gyümölcsös, kert művelési ág szerinti megművelésének igazolása iránti kérelmek benyújtása elektronikus úton.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
  • Egyéb NAK megkeresésNAK együttes védjegy használata, Jogsegélyszolgálat, Közérdekű adat megismerési iránti igény, Közhiteles adatbázisban való adatjavítás kérés, Védjegy bejelentés, Egyéb (Egyéb típusú ügy(menet) indítása előtt kérjük, győzödjön meg róla, hogy fenti választható űrlap kategóriák között, nincs-e megfelelő, mert konkrét ügytípus választással az ügyintézési idő jelentősen csökkenthető!)
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám