Első alkalommal adták át a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat, az elismeréssel az egészséges és biztonságos magyar termékek piacra juttatását ismerik el, amelyet a Spar Magyarország Kft.-nek ítéltek.
A négynapos tapolcai élelmiszerkereskedelmi konferencia második napján (szeptember 26-án) megrendezett díjátadó ünnepségen Farkas Sándor, az Agrárminisztérium parlamenti államtitkára azt hangsúlyozta, hogy ,,a magyar mezőgazdasági termelésben meglévő mintegy 40 százalékos tartalék kiaknázható lenne, ha az üzleti szemléletet a termelői oldalhoz közelítenék", azaz kihasználnák a piaci szereplők közötti együttműködés lehetőségét, valamint megjelenne a gazdálkodásban a digitalizáció, a robotika és a precíziós gazdálkodás. Ennek eredményeként mintegy 25-30 millió ember számára lenne képes élelmiszert termelni a magyar mezőgazdaság szemben a mai 15 millióval.
- A Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade magazin által alapított Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat a Magyar Termék Védjegyhasználó cégeinek szavazatai alapján ítélték oda a hazai termékek népszerűsítéséért, értékesítéséért végzett munkáért - fogalmazott a díjátadó ünnepségen Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.
Mint mondta, 12 üzletlánc vett részt a versenyen. A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjjal járó kézzel készített kerámiaszobrot, Karsay Judit munkáját, a Spar Magyarország Kft. érdemelte ki, a második helyezett az Auchan Retail Magyarország Kft., a harmadik a Metro Kereskedelmi Kft. lett.
A rendezvényt hagyományteremtő szándékkal hívták életre és a jövőben még nagyobb versenyzői aktivitásra számítanak.
(MTI)