Hosszas előkészítést és alapos, a teljes országra kiterjedő felmérést követően 2019. február 4-től életbe lép a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara falugazdász-hálózatának új ügyfélfogadási rendje.
Egyes településeken nem volt indokolt a falugazdászok állandó ügyelete, míg máshol nagyobb szükség lett volna a munkájukra – derült ki az átalakítást megelőző vizsgálatokból. Emiatt – a hatékonyabb működés érdekében – egyes települések ügyfélfogadását a NAK összevonta, így magasabb minőségű kiszolgálást tud biztosítani tagjai számára. Az összevont ügyfélszolgálatok helyszínéül olyan településeket választott a kamara, amelyek a tagok által könnyen elérhetőek. Az itteni, időszakosan működő irodák hosszabb, legalább 3 órás nyitvatartással várják az ügyfeleket.
Ezek mellett – a súlyponti településeken – állandó ügyfélszolgálati irodák lesznek, amelyek folyamatos nyitvatartással állnak rendelkezésre a hét 4 vagy 5 munkanapján. Az ügyintézés szempontjából kritikus időszakban, az egységes kérelmek beadásakor a zökkenőmentes lebonyolítás érdekében továbbra is az igények szerint, az általános ügyfélszolgálati rendtől eltérően szervezik a munkát a falugazdászok. A kamarának az ügyfélszolgálati rend átalakításával az a célja, hogy az eddiginél is hatékonyabban tudja kiszolgálni tagjai igényeit. A falugazdászok a felszabaduló időt arra fordítják majd, hogy aktívan megkeressék a tagokat, és olyan, testre szabott szolgáltatásokat kínáljanak nekik, ami hozzájárul versenyképességük növeléséhez. Az új ügyfélszolgálati rendről részletesebben itt lehet tájékozódni.
(NAK)