Az AGRYA Fiatal Gazdák Magyarországi Szövetsége „Vesd bele magad!" programjának keretében 944 család 1017 darab, közel kétezer forint értékű vetőmagcsomagot kapott. Az így megtermelt zöldségeket, gyümölcsöket egy nagyáruház szívesen fel is vásárolja.
Fiatalokra és tudatos fogyasztókra van szükség a mezőgazdaságban – mondta az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára, július 19-én, pénteken Székesfehérváron. Feldman Zsolt az AGRYA Fiatal Gazdák Magyarországi Szövetsége „Vesd bele magad!" programjának sajtótájékoztatóján azt mondta: a mezőgazdaságban a gyakran emlegetett kihívások – a klímaváltozás és a piaci verseny – mellett problémát jelent, hogy idősödik a gazdatársadalom, valamint az, hogy kevés a tudatos fogyasztó. Hozzátette: a kormány azért állt a program mellé, és lett annak fővédnöke Nagy István agrárminiszter, mert az segíti a jövő fiatal termelőit megtalálni, illetve az otthoni friss zöldség termelésével a résztvevő családok maguk is az egészséges és tudatos táplálkozás felé tehetnek lépéseket.
Mikula Lajos, az AGRYA ügyvezető titkára kiemelte: a programmal azokat a szülőket kívánták megszólítani, akik azt szeretnék, hogy a gyermekük „testben és lélekben" is egészséges legyen. Az országos kezdeményezésben 944 család 1017 darab, közel kétezer forint értékű vetőmagcsomagot kapott – a csomagok 18 százaléka Fejér, 12 százaléka pedig Csongrád megyébe került – és havonta élménybeszámolókat készítenek a közös kertészkedésről. Örömtelinek nevezte, hogy a résztvevők közt alacsony a lemorzsolódás, a június végi adatok szerint 823 család minden hónapban küldött élménybeszámolót, közülük 131-en Fejér, 106-an pedig Csongrád megyéből.
Szakasics Zoltán, a székesfehérvári Auchan igazgatója kiemelte: a társaság Auchan az Ifjúságért Alapítványa 41 millió forintos keretösszegéből 3,2 millió forinttal támogatták az AGRYA kezdeményezését. Hangsúlyozta: beszerzési stratégiájukban előtérbe helyezik a helyi beszállítókat és a helyi termékeket, valamint áruházaik vonzáskörzetében a helyi közösségeket is támogatják.
(MTI)