`

Ugyan a jegestea a hidegital-kategóriák „kistestvére”, az elmúlt két évben mégis rendre kétszámjegyű mennyiségi növekedést produkált, és ez jelentősen meghaladta az üdítőitalok forgalmának növekedési ütemét.


Hidegitalokat Magyarországon gyakorlatilag minden háztartás vásárol. A GfK Háztartáspanel által mért otthoni fogyasztásra történt, ún. „multiserve” (nagy kiszerelés, 1 liter feletti) termékek vásárlásait tekintve a jegestea „kistestvérnek” tekinthető. Azért is jelenthetjük ezt ki, mert míg szénsavas üdítőt, ásványvizet (palackozott vizet) és gyümölcslevet tízből nyolc-kilenc háztartás vesz, addig jegesteát alig öt. A másik oka e jelző használatának a vásárlási gyakoriságban rejlik: míg a fentiekben megnevezett három nagy kategóriából durván kéthetente vásárolnak a fogyasztók, addig jegesteából átlagosan mindössze havonta egyszer.

Az elmúlt két évben a jegestea-szegmens növekedése annak köszönhető, hogy e két területen fejlődni tudott: két év alatt az éves penetrációja 44,8 százalékról 47 százalékra, illetve a vásárlási gyakoriság tíz alkalomról tizenháromra emelkedett. E fejlődéssel együtt is penetrációban és vásárlási gyakoriságban egyaránt jelentős kihasználatlan elméleti potenciállal bír, hiszen a háztartások fele továbbra sem vásárol jegesteát, akik pedig veszik, azok is fele olyan rendszerességgel, mint az összevetésben szereplő másik három hidegital-kategóriát.

 

Felmerül a kérdés: vajon mely háztartások vásárolnak rendszeresen jegesteát, azaz preferálják azt a többi hidegital-kategóriával szemben, illetve melyek veszik csak alkalmanként, vagy egyáltalán nem? Vajon van-e ezeknek a fogyasztói csoportoknak valamiféle egyedi demográfiai karakterisztikájuk?
Mivel a hidegitalok között a viszonylag olcsó víz mennyisége túlságosan domináns, a jegesteát vásárló csoportok meghatározását a költéseik alapján végeztük el. „intenzív” jegestea-fogyasztónak neveztük azokat a háztartásokat, akik hidegital-kiadásuk legalább 40 százalékát jegesteára költötték, és „alkalmi” fogyasztók lettek azok, ahol ez az arány 40 százalék alatti.

Nem meglepő módon megállapítható, hogy a jegestea is – csakúgy, mint az FMCG-kategóriák/termékek általában – erősen koncentrált kategória, nevezetesen a leginkább involvált fogyasztók vásárolják az összvolumen jelentős részét. Jelen esetben az „intenzív” csoport alig 7 százalékát adja az összes kategóriavásárlónak, ám mivel ők tízszer annyit fogyasztanak, mint az „alkalmi” vásárlók, ez a 7 százaléknyi „intenzív” csoport veszi az egész kategória közel felét (konkrétan 41 százalékát).

És akkor kik is ezek a fogyasztók? A jegestea-vásárlók között magasan felülreprezentáltak a gyerekes családok, míg a nem vásárlók között a 60 éven felüliek – az ő arányuk a jegestea-fogyasztók körében jóval magasabb, mint általában a napi fogyasztási cikkek piacán. Emellett még szembetűnő a jövedelmi különbség: a kategória vásárlói inkább a magasabb jövedelmű háztartások közé sorolhatók.

 


(forrás: GfK/Szőke Albert)

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • 1 ha alatti belterületi telkek mezőgazdasági művelésének igazolásaAz 1 hektár alatti, művelés alól kivett belterületi telkek szőlő, szántó, gyümölcsös, kert művelési ág szerinti megművelésének igazolása iránti kérelmek benyújtása elektronikus úton.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
  • Egyéb NAK megkeresésNAK együttes védjegy használata, Jogsegélyszolgálat, Közérdekű adat megismerési iránti igény, Közhiteles adatbázisban való adatjavítás kérés, Védjegy bejelentés, Egyéb (Egyéb típusú ügy(menet) indítása előtt kérjük, győzödjön meg róla, hogy fenti választható űrlap kategóriák között, nincs-e megfelelő, mert konkrét ügytípus választással az ügyintézési idő jelentősen csökkenthető!)
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám