A különleges ízek és a mentes megoldások uralják az ételízesítők és öntetek piaci növekedését – derül ki a Packed Facts jelentéséből.
Az ételízesítők és öntetek a fogyasztók szerint a kevésbé egészséges élelmiszerek közé tartoznak, így a piacnak komoly erőfeszítéseket kell tennie annak érdekében, hogy változtasson ezen a berögződésen. Ennek egyik megoldása a bioalapanyagok felhasználása, illetve a csökkentett só- és cukortartalommal rendelkező termékek megjelenése. Mindemellett egyéb megoldásokkal is élhetnek az előállítók, amelyekkel szélesíthetik termékpalettájukat és tovább növelhetik bevételüket.
Globális ízek – A fogyasztókat folyamatosan érik újabb és újabb kulturális impulzusok (pl. utazás, nemzetközi éttermek ízei), amelyek a különlegesebb és egzotikusabb ízek iránti növekedett igényhez vezetnek. Az Y generáció tagjai (1984 - 1994 között születettek) kifejezetten keresik a kalandos, fűszeres új ízeket.
Hagyományos, egy kis csavarral – A hezitáló fogyasztók számára segíthet, ha egy teljesen új termék helyett egy hagyományos terméket gondolunk újra. Ilyen megoldás lehet például a wasabi, fokhagyma, gyömbér vagy éppen retek ízesítésű majonéz vagy a napon szárított paradicsomot tartalmazó ketchup.
Glutén nélkül – A gluténmentes termékek iránti növekvő fogyasztói igény az étízesítők és öntetek piacát sem kerüli el. A hagyományosan glutént tartalmazó termékek mentes formátumának kivitelezése, illetve a természetesen gluténmentes élelmiszerek esetében a keresztszennyeződést fokozottan figyelembe vevő termékek – ezáltal mellőzve a „nyomokban tartalmazhat” feliratokat – piaci előnyt jelenthetnek.
GMO-mentes, biomegoldások – A fogyasztók mesterséges összetevőkkel és a GMO-k fogyasztásának esetleges egészségügyi hatásával kapcsolatos aggodalmának fokozódásával párhuzamosan az élelmiszer-előállítók folyamatosan fejlesztik ki GMO-mentes, bioalapanyagokat tartalmazó termékeiket.
Az átláthatóság fokozása – A fogyasztókat a termék mellett egyre inkább érdekli annak története, az előállító fenntarthatósági politikája, hozzáállása. Ennek fényében számos terméken olvashatunk erre utaló részeket, illetve olyan internetes bejegyzéseket, ahol erről bővebben tájékozódhat az érdeklődő.
Kalóriacsökkentés – Az ételízesítők és az öntetek azon élelmiszerek közé tartoznak, amelyeket a diétázó és az egészséges életmódra törekvő fogyasztók elsők között iktatnak ki mindennapjaikból. A csökkentett zsír-, cukor- és kalóriatartalommal rendelkező termékek segíthetnek a további mérséklésben. Mindemellett további kedvező megítélést jelenthet a só és a tartósítószerek mennyiségének csökkentése, a mesterséges összetevők teljes kiiktatása.
Az ételízesítőkkel kapcsolatos további részleteket a NAK élelmiszeripari hírlevelének márciusi számában olvashat.
(nak.hu)