`

Megjelent az az NGM-rendelet, aminek értelmében az étel- és italautomatákat fel kell szerelni Automata Felügyeleti Egységekkel (AFE) biztosítva a kommunikációt az automaták és a NAV szerverei között.


Az intézkedés (a 31/2016. (IX. 2.) NGM rendelet) egy újabb példája a piactisztulás érdekében tett lépéseknek. Maga a rendelet 2017. január 1-jén lépett hatályba, és maximalizálja a felügyeleti szolgáltató által nyújtott, minimális felügyeleti szolgáltatásnak minősülő szolgáltatások utáni – AFE-enként legfeljebb 5000 Ft/hó (ÁFA nélküli) – havidíjat is, kiszámíthatóbbá téve ezzel a költségeket.

Mindezzel együtt idén a kormányzat februári döntése alapján az étel- és italautomaták üzemeltetői költségvetési támogatást kaptak az AFE beszerzéséhez 1,8 milliárd forint keretösszeggel, melyet júliusban megemeltek további 1,44 milliárd forinttal. Ez a vissza nem térítendő (de minimis) támogatás felügyeleti egységenként 120000 Ft-ot jelent az érintetteknek, melyről a tudnivalókat a 20/2017. (VII. 31.) NGM rendelet tartalmazza. Az egységes támogatási összeg magában foglalja az AFE árát, a telepítéssel összefüggő valamennyi díjat és költséget, illetve a Magyar Posta, mint szolgáltató, a felügyeleti egység szerelésén túl a támogatás igénylését is intézi.

A támogatás igénybevételének feltételei között ki kell emelni, hogy a 2017. július 31-e előtt megkötött üzemeltetési szerződéssel rendelkezők esetében a támogatási kérelmek beadására 2017. július 31-e és 2017. augusztus 8-a között volt lehetőség – olvasható a Magyar Posta honlapján közölt NGM állásfoglalásban.

Fontos tudni, hogy a felügyeleti szolgáltatásba nem beköthető automaták még 2017. december 31-ig AFE felszerelése nélkül is üzemeltethetőek abban az esetben, ha elvégezték a teljesíthetőséggel kapcsolatos vizsgálatot, és valamennyi felügyeleti szolgáltató nyilatkozik arról, hogy a szolgáltatás nyújtására vonatkozó igényt nem képes teljesíteni, azaz nem képes AFE-val ellátni az automata berendezést. Azok az automaták, amelyek vizsgálata nem történt meg és szerződést sem kötöttek rájuk, 2017. augusztus 1-től már sajnos nem üzemeltethetőek, a kötelezettségeket megszegők pedig mulasztási bírsággal sújthatóak.

A felügyeleti szolgáltatóként 2017. július 1-től a Magyar Posta működik, a szerződés kötéséhez szükséges nyomtatványokról és tudnivalókról itt lehet részletesen tájékozódni. kérni.

 


(NAK/Pető Krisztina)

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • 1 ha alatti belterületi telkek mezőgazdasági művelésének igazolásaAz 1 hektár alatti, művelés alól kivett belterületi telkek szőlő, szántó, gyümölcsös, kert művelési ág szerinti megművelésének igazolása iránti kérelmek benyújtása elektronikus úton.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
  • Egyéb NAK megkeresésNAK együttes védjegy használata, Jogsegélyszolgálat, Közérdekű adat megismerési iránti igény, Közhiteles adatbázisban való adatjavítás kérés, Védjegy bejelentés, Egyéb (Egyéb típusú ügy(menet) indítása előtt kérjük, győzödjön meg róla, hogy fenti választható űrlap kategóriák között, nincs-e megfelelő, mert konkrét ügytípus választással az ügyintézési idő jelentősen csökkenthető!)
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám