TAGDÍJMEGÁLLAPÍTÁS – KÖNYVELŐKNEK, ADÓSZAKÉRTŐKNEK, ADÓTANÁCSADÓKNAK ÉS KÖNYVVIZSGÁLÓKNAK

I. fejezet: REGISZTRÁCIÓVAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEK

A regisztráció elektronikusan, online, a NAK portálján elérhető regisztrációs űrlap kitöltésével történik. A regisztrációs űrlapot ide kattintva értheti el.

Az űrlap kitöltését követően a Regisztráció beküldése gombbal tudja elküldeni adatait a NAK könyvelői és könyvvizsgálói adatbázisába. Sikeres regisztráció esetén, 24 órán belül az Ön által megadott email-címre elküldjük Önnek az agrárkamarai azonosítójával és jelszavával kapcsolatos információkat. A regisztráció során automatikusan létrejön a saját, névre szóló e-Iroda fiókja, amelybe az értesítő emailben található tájékoztatás alapján tud bejelentkezni. Amennyiben 24 órán belül nem kap értesítő emailt (és ellenőrizte levelezőrendszerének levélszemét/spam mappáját is), úgy kérjük, hogy lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal a +36 80 900 365, belföldről ingyenesen hívható zöld számon vagy az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email-címen.

A könyvelők/könyvvizsgálók számára 2020 szeptemberében nyílt meg a regisztrációs lehetőség, az adószakértők, adótanácsadók nyilvántartásba vételére azonban ekkor még nem volt mód. A NAK Alapszabályának 2020.12.16-i változásával immár az adószakértők és adótanácsadók számára is biztosított, hogy az őket megbízó, azon NAK tagok számára, akiknek a NAK által ismert árbevételük nem haladja meg az 50 millió forintot (bizonyos esetekben a 300 millió forintot), igazolásokat állíthassanak ki, illetve az e-Irodán keresztül közreműködjenek a tagdíjkorrekcióban, a kedvezmények igénybevételében. Az adószakértők és adótanácsadók szintén a könyvelők és könyvvizsgálók által használt felületen tudnak regisztrálni a NAK nyilvántartásába, melyet ide kattintva érhetnek el.

  • Egyéni vállalkozók esetén: személyes adatok, adóazonosító jel, adószám, statisztikai számjel, egyéni vállalkozói nyilvántartási szám, a nyilvántartást vezető szerv elektronikus úton megküldött vagy papír-alapú (szkennelt), hiteles igazolása (pl. hatósági bizonyítvány)

  • Gazdálkodó szervezetek esetén: adószám, cégjegyzékszám vagy bírósági nyilvántartási szám, statisztikai számjel, aláírási címpéldány, cégkivonat vagy létezést igazoló irat

  • Könyvelői adatok: könyvviteli szolgáltatást végzők nyilvántartása szerinti regisztrációs száma, könyvviteli szolgáltatás végzők igazolvány száma

  • Adószakértői adatok: adószakértői nyilvántartási szám, adószakértői tevékenység végzésére jogosító igazolvány száma

  • Adótanácsadói adatok: adótanácsadói nyilvántartási szám, adótanácsadói tevékenység végzésére jogosító igazolvány száma

  • Könyvvizsgálói adatok: a Magyar Könyvvizsgálói Kamarai tagszám, könyvvizsgálói nyilvántartási szám

Telefonszámának megadását követően egy SMS kódot küldünk Önnek, amely a könyvelők, adószakértők, adótanácsadók és könyvvizsgálók számára kialakított NAK ügyintézési felület biztonságát és védelmét szolgálja. E-Iroda fiókjának létrehozása során ezen a módon tudja igazolni, hogy Ön nem robot. Az SMS-kóddal történő megerősítés segít abban, hogy megakadályozzuk a spamelők visszaéléseit a rendszerünkben.

Telefonszámának a regisztráció kezdőoldalán történő megadása, majd a Tovább gombra kattintás után pár pillanaton belül meg kell érkeznie az Ön által megadott telefonszámra az ügyintézés folytatásához szükséges kódnak SMS-ben. Önnek a kód igénylését követő 5 percen belül kell azt megadnia a regisztrációs felületen, hogy tovább léphessen az űrlap kitöltéséhez. Amennyiben nem kapta meg a kódot, kérjük, hogy a regisztrációs link ismételt megnyitásával és telefonszámának újbóli megadásával kezdeményezzen új regisztrációt.

Ez abban az esetben fordulhat elő, ha elgépelte az SMS kódot, vagy a kód megadására rendelkezésre álló 5 perces időszak letelte után adta azt meg. Kérjük, ellenőrizze, hogy helyesen adta-e meg a kódot. Ha nem, akkor adja meg a helyes kódot és lépjen tovább a következő oldalra. Amennyiben igen, akkor elképzelhető, hogy letelt a rendelkezésre álló idő. Kérjük, hogy a regisztrációs felület újbóli megnyitásával indítson új regisztrációt.

Amennyiben Ön egyéni vállalkozóként saját maga végzi a könyvelői, adószakértői, adótanácsadói vagy könyvvizsgálói tevékenységet, úgy ebben a blokkban a saját adatait kell megadnia. Amennyiben az alkalmazottja rendelkezik a megfelelő szakmai képesítéssel, úgy itt az ő adatait szükséges szerepeltetni.

Gazdálkodó szervezetek esetében a megfelelő képesítéssel rendelkező munkatárs adatait kell megadni.

Egy személy adatainak megadása mindenképpen szükséges, de több személy adatainak rögzítésére is lehetőség van a + gomb megnyomása után.

A regisztrációs folyamatnak része a Nyilatkozat a könyvelői/adószakértői/adótanácsadói/könyvvizsgálói felület használatához című nyilatkozat kitöltése és a regisztrációs felületen keresztüli csatolása. A regisztrációs űrlapon megadott adatokkal a felület kitölti a nyilatkozatot, amelyet Ön PDF formátumban lementhet vagy kinyomtathat. Önnek csak a keltezésnél a települést, gazdálkodó szervezetek esetében pedig a törvényes képviselő nevét kell kézzel beírnia, valamint alá kell írnia a dokumentumot. A hiánytalanul kitöltött nyilatkozatot szkennelve vagy olvashatóan fotózva kérjük visszatölteni a regisztrációs felületre.

Amennyiben a regisztráció során nem áll módjában a fentiek szerint feltölteni a maradéktalanul kitöltött dokumentumot, úgy azt elektronikusan, AVDH szolgáltatással is hitelesíttetheti, majd a hitelesíttetett nyilatkozatot visszatöltheti a felületre. Ebben az esetben az egyébként kézzel kitöltendő mezőket nem szükséges kitöltenie.

Kérjük, hogy a folyamat során csak a felületen megjelenő navigációs gombokat használja, böngészője „Vissza” gombját ne. A sikeres regisztráció hiányát okozhatja tévesen megadott adat, vagy az internetkapcsolatban beálló probléma.

Kérjük, hogy a csatolandó dokumentumoknak rövid, szóköz, ékezet és speciális karakter nélküli fájlneveket adjon, mivel a mellékletek nem megfelelő elnevezése is okozhat hibát.

Kérjük, hogy amennyiben a regisztrációs folyamat végén a felület sikeres regisztrációt jelez ki Önnek, de nem kapja meg az értesítő emailünket, úgy ellenőrizze levelezőrendszerének levélszemét/spam mappáját, mivel elképzelhető, hogy oda kerül az üzenet. Amennyiben a regisztrációtól számított 24 órán belül ebben a mappában sem találja az értesítést, úgy kérjük, hogy vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a +36 80 900 365, belföldről ingyenesen hívható zöld számon, vagy emailben az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre küldött levélben.

A validáció az a folyamat, amelynek során a NAK munkatársai ellenőrzik, a közhiteles adatbázisok, valamint a könyvelői, adószakértői, adótanácsadói és könyvvizsgálói nyilvántartások adataival összevetik az Ön adatait. Az eljárás célja a megadott adatok valósságának ellenőrzése, illetve annak megállapítása, hogy Ön megfelel-e a NAK Alapszabálya által a könyvelőkkel, adószakértőkkel, adótanácsadókkal és könyvvizsgálókkal szemben támasztott követelményeknek.

A beérkező regisztrációk validálását folyamatosan végzik munkatársaink, annak eredményéről pedig e-Iroda fiókján keresztül küldött üzenetben értesítik Önt. A NAK tagok számára történő ügyintézést már a validációról szóló értesítést megelőzően is megkezdheti, ugyanakkor, amennyiben a validációja sikertelen lesz, úgy az e-Iroda fiókja felfüggesztésre kerül. Amennyiben már elfogadott a NAK tagoktól e-Irodán keresztüli meghatalmazást, úgy a létrejött kapcsolat felbontásra kerül, ha pedig még nem igazolta vissza az Önt megjelölő NAK tagot, akkor arra a későbbiekben már nem lesz módja. Ha NAK által megállapított tagdíjat fogadott el, vagy korrigált, úgy ezen műveletek is semmisnek minősülnek és ezeket a NAK tagnak, vagy az általa meghatalmazott személynek meg kell ismételnie.

Kérjük, hogy ebben az esetben regisztrációs szándékát a szükséges adatok (adószakértői, vagy adótanácsadói nyilvántartási szám és adószakértői, vagy adótanácsadói tevékenység végzésére jogosító igazolványszám, könyvvizsgálói nyilvántartási szám, a Magyar Könyvvizsgálói Kamarában meglévő tagszám) megadásával írásban jelezze a NAK ügyfélszolgálata részére, elsődlegesen az e-Iroda fiókján keresztül küldött üzenet formájában. Amennyiben megfelel a feltételeknek, úgy munkatársaink a már meglévő adatlapját fogják kibővíteni újabb jogosultsággal.

A NAK könyvelői, adószakértői, adótanácsadói és könyvvizsgálói adatbázisába folyamatosan várjuk a jelentkezőket, a regisztráció nincs határidőhöz kötve.

Kommunikációs adatait (levelezési cím, email-cím, vezetékes vagy mobil telefonszám, fax-szám) Ön is tudja módosítani e-Iroda fiókján keresztül. A bal oldali menüsorból a Saját adatok menüpontot kell kiválasztania, a megjelenő adatlapon pedig a jobb felső sarokban található ceruza ikonra kattintania, hogy az adatlapja szerkeszthetővé váljon. Ha olyan adata módosult, amely nem szerkeszthető, akkor kérjük, hogy az adatváltozást jelentse be ügyfélszolgálatunknak, akik el tudják végezni az adatlap frissítését. Kérjük, hogy bejelentését elsődlegesen az e-Iroda fiókjából elérhető, Üzenetek menüponton keresztül küldje meg a minél gyorsabb feldolgozás érdekében. Adatváltozását jelezheti a következő kérdésnél olvasható további elérhetőségeken is.

Kérjük, hogy megkereséseit elsődlegesen e-Iroda fiókján, az Üzenetek menüponton keresztül juttassa el hozzánk. Emellett ügyfélszolgálatunk a +36 80 900 365, belföldről ingyenesen hívható zöld számon, valamint az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címen áll rendelkezésére. Postai levelet a NAK, 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. címre küldhet nekünk.

Saját e-Iroda fiókján keresztül az Önt érintő ügyekben tud üzenetet küldeni. Például bejelentheti, ha megváltoztak az adatai vagy a validációjával, az Önt meghatalmazó tagok tagdíj-megállapításának elfogadásával, korrekciójával kapcsolatos technikai kérdése van. Tagi ügyekben (pl. reklamáció, kifogás, részletfizetés) a tagok továbbra is a saját fiókjukon keresztül indíthatnak megkeresést, kérjük, hogy ezeket Ön ne küldje be a saját fiókján keresztül!

II. fejezet: TECHNIKAI JELLEGŰ KÉRDÉSEK

Az e-Iroda felület használatát az alábbi böngészőkkel javasoljuk:

Microsoft Edge legutóbbi verzió

Google Chrome legutóbbi verzió

Az Internet Explorer támogatása 2022. június 15-én megszűnt, így amennyiben korábban ezt használta, javasoljuk, hogy válasszon másik böngészőt.

 

Az e-Iroda használatához az agrárkamarai azonosítójára és a jelszavára lesz szüksége. Amennyiben Ön korábban agrárkamarai tagként már bekerült a NAK tagjegyzékébe, úgy tagi jelszavával tud bejelentkezni, ha nem volt tagunk, úgy a regisztráció során Ön által választott jelszavát szükséges megadnia.

Az e-Irodába történő belépés a NAK portáljának nyitóoldaláról az alábbi módokon történhet:

  • a Belépés az e-Irodába gombra kattintva, a megjelenő felületen a kamarai azonosító és a jelszó megadásával vagy
  • a Tovább a nak.hu portálra gombra kattintva a portál jobb felső sarkában a Belépés és ügyintézés menüben az agrárkamarai azonosító és a jelszó megadásával

A belépési adatok megadásával először a NAK portáljára történik meg a bejelentkezés. Amennyiben az e-Irodát kívánja használni, úgy a Tovább az e-Irodába menüt is ki kell választani. Kijelentkezéskor szintén kétszer kell kilépni; egyszer az e-Irodából, azt követően pedig a portálról.

Az e-Irodába agrárkamarai azonosítójával és jelszavával lehet bejelentkezni. Amennyiben Ön korábban tagként már bekerült a tagjegyzékünkbe, úgy tagi jelszavával tud bejelentkezni, ha nem volt tagunk, úgy a regisztráció során Ön által választott jelszavát szükséges megadnia.

Ha nem sikerül belépni az e-Iroda fiókba, úgy ismét megpróbálhatja az azonosítók beírását a megjelenő felületen, vagy a rendszerünkben rögzített email-cím és kamarai azonosítójának megadásával az Elfelejtette jelszavát? gombra kattintva kezdeményezheti a belépést, melynek során megadhatja az új jelszavát. Az új jelszónak legalább 8 karakterből kell állnia és vegyesen kell tartalmaznia kis betűt, nagy betűt, valamint számot.

Kérjük, minden esetben figyeljen az azonosítók helyes megadására!

Amennyiben az adatlapján több email-cím is szerepel, bármelyiket megadva kezdeményezheti az e-Irodába történő bejelentkezést és új jelszó megadását. Az új jelszónak legalább 8 karakterből kell állnia és vegyesen kell tartalmaznia kis betűt, nagy betűt, valamint számot.

III. fejezet: TAGI KAPCSOLATOKHOZ KÖTŐDŐ KÉRDÉSEK

Amennyiben Ön már sikeresen regisztrált a NAK könyvelői, adószakértői, adótanácsadói, könyvvizsgálói adatbázisába, úgy a NAK tagjai számára kereshetővé vált. A NAK tagok a saját e-Iroda fiókjukon keresztül elérhető könyvelői, adószakértői, adótanácsadói, könyvvizsgálói adatbázisban tudják Önt kikeresni név, adószám, vagy agrárkamarai azonosító alapján (amennyiben Ön megadja azt részükre). Miután megjelölik Önt, az Ön e-Iroda fiókjában a Tagi kapcsolatok menüpontban, a Függő kapcsolatok blokkban megjelenik a felkérésük. Ez tartalmazza a NAK tag nevét, adószámát/adóazonosító jelét, székhely/lakhely települését, illetve azt, hogy milyen minőségben (könyvelő/adószakértő/adótanácsadó, könyvvizsgáló vagy mindkettő) szeretné Önt meghatalmazni. Ön a tag neve mellett található Elfogad vagy Elutasít gombbal jelezheti, hogy elfogadja-e a felkérést vagy sem. Döntéséről az érintett NAK tagot e-Iroda üzenetben, illetve emailben értesítjük. A felkérés mindig a tagok oldaláról indul, akik számára több csatornán keresztül is tájékoztatást adunk arról, hogy lehetőségük van az e-Iroda fiókjukon keresztül meghatalmazni könyvelőjüket, adószakértőjüket, adótanácsadójukat vagy könyvvizsgálójukat.

Az Önt az e-Irodán keresztül meghatalmazó NAK tagok száma nincs korlátozva, így valamennyi ügyfele felkérését elfogadhatja, amennyiben meg kívánják Önt hatalmazni.

A regisztráció során elfogadott Nyilatkozat a könyvelői/adószakértői/adótanácsadói/könyvvizsgálói felület használatához c. dokumentumban foglaltak szerint, amennyiben az Önt meghatalmazó NAK taggal kötött szerződése megszűnik, úgy haladéktalanul, de legkésőbb a szerződés megszűnésétől számított 15 napon belül le kell zárnia az érintett taggal az e-Irodán belül fennálló tagi kapcsolatát. Erre a Tagi kapcsolatok menüpontban van lehetősége, ahol az Aktív kapcsolatok blokkban az érintett tag neve mellett található Kapcsolat megszakítása gombra kattintva tudja lezárni a kapcsolatot. A kapcsolat lezárásáról az érintett tagot automatikus e-Iroda üzenetben és emailben értesítjük.

A NAK Alapszabálya (II. fejezet, G. cím, 41-50. pont) értelmében a 2022. évtől speciális szabályok léptek életbe azon NAK tagok számára, akik őstermelők családi gazdaságában (ŐCSG) képviselői szerepet töltenek be. Esetükben - főszabály szerint - a tagdíjalap részét képezi az ŐCSG-ben tagi szerepet betöltő személyek bevétele, árbevétele is. Így az ŐCSG képviselők NAK által összeállított tagdíj-megállapításában a saját adataik mellett megjelenik az általuk képviselt ŐCSG-ben tagi minőséggel rendelkező személyek neve, tagi minősége, illetve a róluk rendelkezésre álló bevétel, árbevétel és támogatási adat is.

IV. fejezet: TAGDÍJ ELFOGADÁSÁHOZ, KORREKCIÓJÁHOZ, FELÜLVIZSGÁLATÁHOZ KAPCSOLÓDÓ KÉRDÉSEK

Az Önt meghatalmazó tagok számára kétféle ügyintézést végezhet e-Iroda fiókján keresztül:

- NAK által megállapított tagdíj elfogadása: a 2020. évtől kezdődően, az adott évi tagdíjmegállapítási időszakban a NAK a saját e-Iroda fiókjukon keresztül értesíti tagjait arról, hogy a rendelkezésére álló adatok alapján milyen tagdíjat állapított meg részükre. Ezeket az adatokat Ön is megtekintheti e-Iroda fiókjának Ügyfelek tagdíjmegállapításai menüpontjából. Amennyiben az adatokat helytállónak találja, azokon semmilyen korrekciót nem kíván végezni, illetve kedvezményt sem szeretne igazolni az Önt meghatalmazó tag számára, úgy egyetlen kattintással elfogadhatja az érintett tag nevében a NAK tagdíjmegállapítását.

- NAK által megállapított tagdíj korrekciója: a NAK tagdíjmegállapítási adatainak áttekintése után lehetősége van a tagdíjszámítás alapjául szolgáló bevételi, árbevételi adatok módosítására, illetve amennyiben nem találja megfelelőnek, úgy a csökkentő tételek között szereplő összegek korrigálására. Ha az Önt megbízó tag jogosult valamely Alapszabály szerinti kedvezmény igénybevételére, úgy azt szintén a korrekció során tudja jelezni. A módosításokhoz kapcsolódó eljárásokkal, formanyomtatványokkal kapcsolatban részletes tájékoztatást talál portálunk könyvelői, adószakértői, adótanácsadói, könyvvizsgálói aloldalán az Útmutató, illetve az Igazolás minták menüpontban.

 

A NAK Országos Elnökségének döntése értelmében a 2023. évben a tagdíj-megállapításra 2023. június 1-július 14. között kerül sor.

A tagdíj-megállapításban főszabály szerint azok a gazdálkodó szervezetek és gazdák érintettek, akik a 2021., 2022. és 2023. évek mindegyikében legalább 16 nap agrárkamarai tagsággal rendelkeztek/rendelkeznek, valamint legkésőbb 2023. május 15-én tagdíj-fizetésre kötelezetté váltak. Az árbevétel alapú tagdíjfizetésre kötelezetteknek a tárgyévi tagdíjat 2023. július 14-ig szükséges rendezni.

A 2022. évi tagdíj felülvizsgálatát a gazdálkodó szervezetek 2023. június 30-ig, az őstermelők és egyéni vállalkozók 2023. november 30-ig kezdeményezhetik. A 2023. évi tagdíj felülvizsgálati határideje gazdálkodó szervezetek, őstermelők és egyéni vállalkozók esetében egyaránt 2024. július 15.

A NAK rendszere rögzíti azt, hogy ha a NAK által megállapított tagdíjat Ön fogadja el a tag helyett. Ebben az esetben fiókjában, az Ügyfelek tagdíjmegállapításai menüpontban láthatja, hogy az adott tag tagdíjmegállapítása Könyvelő/Adószakértő/Adótanácsadó/Könyvvizsgáló által elfogadott státuszban van. Amennyiben korrigálja egy tag tagdíjmegállapítását, úgy arról a Korábbi tevékenység menüponton belül, az Ügyfelek tagdíjmegállapításai almenüből letölthet egy PDF formátumú összegzést.

Az egyszer már elfogadott tagdíj-megállapításon a későbbiekben már sem a tag, sem a könyvelője/adószakértője/adótanácsadója/könyvvizsgálója nem tud módosítani. Ha az elfogadás tévesen történt, akkor kérjük, hogy azt minél hamarabb jelezzék ügyfélszolgálatunk részére, elsődlegesen e-Iroda üzenetben, vagy telefonon. A tagdíj-megállapítási időszakon belül érkező jelzések esetén lehetőség van a tagdíj-megállapítás visszanyitására, melyet követően elvégezhető a kívánt korrekció.

Ha a problémát a tagdíj-megállapítási időszakot követően észlelik, akkor az egy éven belüli felülvizsgálat lehetőségével élhetnek. A gazdálkodó szervezetek, őstermelők és egyéni vállalkozók egyaránt 2024. július 15-ig kérhetik a 2023. évre megállapított tagdíjuk felülvizsgálatát.

A 2022. évi tagdíj felülvizsgálatára gazdálkodó szervezetek esetében 2023. június 30-ig, őstermelők és egyéni vállalkozók esetében pedig 2023. november 30-ig van mód. Egy éven belüli felülvizsgálat esetén a felülvizsgált tagdíj 20 százalékának megfelelő összeg pótlékként terheli a felülvizsgált tagdíjat. Ha például a 35.000 forintos tagdíj egy éven belüli felülvizsgálata során a tagdíj 5.000 forintra csökken, akkor az 5.000 forint 20 százaléka, azaz 1000 forint fizetendő pótlékként.

A 2022. és a 2023. évi tagdíj felülvizsgálatát nem a korrekciós felületen tudják kezdeményezni.  A kérelmet és a szükséges igazolást kizárólag a tagi e-Iroda fiókon keresztül küldött üzenetben, valamint emailben (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.), illetve postai úton (Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113.) lehet beküldeni. A könyvelői/adószakértői/adótanácsadói/könyvvizsgálói fiókon keresztül nem küldhető be a tagokra vonatkozó felülvizsgálati kérelem!

A tagdíj-megállapítási időszak alatt mindig korlátlan számú korrekció végezhető, a NAK rendszere mindig a legutolsót fogja érvényesnek tekinteni. Amennyiben a problémát a tagdíj-megállapítási időszak végét követően észlelte, úgy az előző pontban ismertetett, egy éven belüli felülvizsgálati lehetőséget lehet igénybe venni.

A NAK tagdíj-megállapításában szereplő bevétel, árbevétel adat az adóhatóság által szolgáltatott adatokon alapul.

Az Ön által helytállónak vélt bevétel, árbevétel adat az alábbi módokon igazolható:

  • Az állami adóhatóság által az érintett tagról nyilvántartott árbevétel, bevétel adatot tartalmazó, az állami adóhatóság által kiadott igazolással. Ennek a tag által az adóhatóság részére benyújtott, legutóbbi adatállapotot kell tükröznie. A kérdésben részletes magyarázatot talál a portálunk könyvelői, adószakértői, adótanácsadói és könyvvizsgálói aloldaláról elérhető útmutatóban.
  • A tag adóbevallásáról készített másolat csatolásával. Amennyiben a NAK által ismert bevétel, árbevétel nem haladja meg a nettó 50 millió forintot, akkor az árbevétel adat az állami adóhatóság részére utolsóként benyújtott, befogadott bevallás másolatával is igazolható. Ebben az esetben az adóbevallás másolatán a tagnak fel kell tüntetnie, hogy a másolat megegyezik az állami adóhatóság felé benyújtott bevallással, ezen nyilatkozatát alá kell írnia és kelteznie is kell.
  • Amennyiben a tagdíjszámítás alapjául szolgáló bevétel, árbevétel vonatkozásában a kisadózó vállalkozások tételes adójáról és a kisvállalati adóról szóló 2012. évi CXLVII. törvény szerinti kisvállalati adózási forma (KIVA) alkalmazandó, a tag eredménykimutatásának benyújtásával, amennyiben az az Igazságügyi Minisztérium Elektronikus Beszámoló Rendszer portálján közzétételre került.
  • Könyvelői/adószakértői/adótanácsadói vagy könyvvizsgálói igazolással. A könyvelők, adószakértők és adótanácsadók abban az esetben állíthatnak ki igazolást a bevétel, árbevétel adatról, ha a NAK tagdíj-megállapításában szereplő bevétel, árbevétel nem haladja meg a nettó 50 millió forintot.

Árbevétel alapú tagdíjat fizető ŐCSG képviselő esetén a fenti értékhatárok saját maga, illetve a tagdíjalapjába beszámító ŐCSG tagok árbevételei esetén egyenként értendőek. Pl. amennyiben az ŐCSG-t a képviselő és három tag alkotja, akkor mind a négy személy esetében külön-külön kell figyelembe venni az értékhatárokat.

A tagdíj-megállapítás időszaka alatt az igazolásokat az e-Iroda korrekciós felületén kell felcsatolni, felülvizsgálati időszakban a NAK írásos csatornáin (tagi e-Iroda fiókról küldött üzenet, az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre küldött email, vagy a NAK 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. címre küldött postai levél formájában) várjuk azokat. A könyvelői/adószakértői/adótanácsadói/könyvvizsgálói fiókon keresztül nem küldhető be a tagokra vonatkozó felülvizsgálati kérelem!

 

A kedvezmények mértékét, összegét mindig az adott évre vonatkozó, a NAK által kiadott útmutatóban leírtak szerint kell kiszámítani.

Az eredményről kiállíthat egy igazolást, amelyet a tagdíj-megállapítási időszakban Ön vagy a tag csatolhat az e-Iroda felületen végzett tagdíjkorrekció során. A használandó formanyomtatványokat ide kattintva érheti el.

Amennyiben a számítást elvégezte, de nem kíván igazolást kiállítani, úgy elegendő magát az adatot megadnia a tagdíjkorrekciós felületen. Az elismert termelői csoportok, elismert termelői szervezetek esetében mindenképpen csatolni kell Excel formátumban (semmiképpen sem képként vagy PDF-ben) azt a táblázatot, amely a tagi értékesítési adatokat tartalmazza. Ezt az Önt meghatalmazó tagnak kell az Ön rendelkezésére bocsátania.

Annak eldöntésekor, hogy egy adott tag ügyében eljárhat-e könyvelő, adószakértő vagy adótanácsadó, mindig a kiindulási adatot, azaz a NAK tagdíj-megállapításában szereplő árbevétel adatot kell figyelembe venni.

A NAK 2021. szeptemberében elfogadott Alapszabálya módosította a könyvelőkre, adószakértőkre és adótanácsadókra vonatkozó összeghatárokat, illetve új kedvezményeket is bevezetett, így a korábbiakhoz képest jelentősen bővültek a jogosultságaik.

A 20223. évi tagdíj-megállapításhoz kapcsolódó igazolási szabályokat az alábbiakban tekintjük át.

Ha a tag 2023. évi, NAK általi tagdíj-megállapításában az árbevétel adat nem haladja meg az 50 millió forintot, akkor a könyvelők, adószakértők és adótanácsadók az alábbiakhoz állíthatnak ki igazolást:

  • árbevétel adat módosítása
  • arányosítás
  • hegyközségi árbevétel levonása

Ha a tag 2023. évi, NAK általi tagdíj-megállapításában az árbevétel adat nem haladja meg a 300 millió forintot, akkor a könyvelők, adószakértők és adótanácsadók az alábbiakhoz állíthatnak ki igazolást:

  • jövedéki adó levonása
  • népegészségügyi termékadó levonása
  • mezőgazdasági és agrár-vidékfejlesztési támogatások levonása (amennyiben a tag tagdíjfizetés alapját képező nettó árbevétele tartalmazza azt)
  • egyéb bevétel (tárgyi eszköz értékesítés) levonása
  • elismert termelői szervezet, valamint elismert termelői csoport kedvezménye

Árbevétel alapú tagdíjat fizető ŐCSG képviselő esetén a fenti értékhatárok saját maga, illetve a tagdíjalapjába beszámító ŐCSG tagok árbevételei esetén egyenként értendőek. Pl. amennyiben az ŐCSG-t a képviselő és három tag alkotja, akkor mind a négy személy esetében külön-külön kell figyelembe venni az értékhatárokat.

A 2022. évi tagdíj (és az esetlegesen kapcsolódó pótlék) felülvizsgálatára gazdálkodó szervezetek esetében 2023. június 30-ig, őstermelők és egyéni vállalkozók esetében pedig 2023. november 30-ig van lehetőség. A szükséges igazolásokat ügyfélszolgálatunk részére kell megküldeni az adott tag e-Iroda fiókján keresztül üzenetben, emailben (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.), vagy postai úton (Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113.). A könyvelői/adószakértői/adótanácsadói és/vagy könyvvizsgálói fiókon keresztül nem küldhető be a tagokra vonatkozó felülvizsgálati kérelem!

 

Az online fizetés lehetősége csak tagjaink számára áll rendelkezésre, így csak a tagi e-Iroda fiókból érhető el. Kérjük jelezze az Önt megbízó tagnak, hogy online fizetést – akár a tárgyévi tagdíjra, akár a korábbi elmaradásra – a saját e-Iroda fiókjából tud indítani.

A tagdíj elfogadása vagy korrekciója során a 2020. évtől nincs mód arra, hogy csekket igényeljen. Belföldi postautalványon (rózsaszín csekk) továbbra is tudjuk fogadni a befizetéseket. Tagjaink számára – a gyorsabb feldolgozás érdekében – javasoljuk a tagdíjak átutalással, vagy a 2020. évtől a tagi e-Iroda fiókból elérhető online fizetéssel való kiegyenlítését.

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Ügyfélszolgálati irodák elérhetőségei

ŐSTERMELŐ, ŐCSG KERESŐ

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám