Sajtóközlemények

 

Nem éri meg halogatni az elektronikus Gazdálkodási Napló (eGN) feltöltését, a mielőbbi ügyintézéssel már most teljesíthető az egész éves adminisztrációs kötelezettség, és elkerülhető a januári sorban állás – hívja fel a figyelmet a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara. Jó hír, hogy az Agrárminisztérium döntésének köszönhetően a termelők újabb egy évet kaptak a felkészülésre, az eGN vezetésére jövőre is az idei szabályok vonatkoznak majd.

A 2023. év vonatkozásában papír alapon vezetett eGN-t 2024. január 31-ig fel kell tölteni a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) elektronikus felületére, valamint a 2023-ra elektronikusan vezetett adatokat ezen időpontig kell beküldeni az elektronikus felületen.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) ugyanakkor azt javasolja a termelőknek, hogy ne halasszák az utolsó pillanatra az eGN feltöltését, hiszen egy teljesen új, tartalmában és az érintett gazdálkodók számában is szélesebb körű adatszolgáltatás az elvárt. Azon gazdálkodók, akik már ez évi tevékenységüket elvégezték, keressék fel falugazdászukat, szaktanácsadójukat! A mielőbbi ügyintézéssel lezárható a termelő idei adminisztrációs kötelezettsége és elkerülhető a januári sorban állás.

Fontos, hogy minden érintett gazdálkodó időben teljesítse az eGN ki- illetve feltöltési kötelezettségét, hiszen az adatszolgáltatás elmaradása egyes támogatások esetében akár a teljes támogatás vagy támogatási részösszeg elvesztését is maga után vonhatja.

Az Agrárminisztérium az idei év tapasztalatai alapján úgy döntött, hogy a gazdálkodók alapos felkészülését segítve a 2024-es évre vonatkozóan is elegendő lesz egyszer feltölteni a Nébih felületére a Gazdálkodási Napló adatait. Ez alól egyedül a permetezési napló jelent kivételt. A tárca döntésének köszönhetően 2025. január 1-jétől kell naprakészen feltölteni az adatokat az elektronikus gazdálkodási naplóba, és a papír alapon vezetett 2024-es gazdálkodási naplókat legkésőbb 2025. január 31-ig kell feltölteni majd a Nébih eGN felületére.

Az eGN a gazdálkodók adminisztratív kötelezettségeinek egyszerűsítését célozza; egy olyan új közigazgatási szolgáltatás, amelybe a Nébih a jelenleg különálló e-permetezési napló, Gazdálkodási Napló és nitrát adatlap rendszerekben található adatokat integrálja. A gazdálkodási napló adattartalmát a Magyar Államkincstár a támogatási feltételek ellenőrzése során elkéri, illetve ellenőrzi. Az eGN integrálja a gazdálkodási naplót és a hatóságok részére nyújtandó adatszolgáltatási kötelezettséget, ami azt jelenti, hogy megszűnik az eddig ÁNYK-ban beküldött WEB GN az AKG, ÖKO, NATURA 2000 területtel rendelkezők részére, illetve megszűnt a permetezési napló külön történő vezetése is. Ezen kívül a nitrát adatszolgáltatás is az eGN-ben teljesítendő.

A naplóvezetési kötelezettség minden AÖP-öt vállaló, termeléshez kötött támogatásokat igénybe vevő, növényvédelmi kezeléseket alkalmazó, AKG és ÖKO, vagy Natura 2000 területtel rendelkező, nitrátérzékeny, vagy, erózióérzékeny területen gazdálkodást folytatót érint, emellett egyéb, a Vidékfejlesztési Program fentiekben fel nem sorolt egyes pályázatai is előírják az eGN vezetését.

Az adatszolgáltatási kötelezettség azonban nem érint mindenkit: a Gazdálkodási Napló vezetésére kötelezett gazdálkodóknak 2023-ban a Termeléshez kötött támogatásoknál, valamint a Feltételesség erózióérzékeny területein (JFGK1) csak a napló vezetése elvárt, külön adatszolgáltatás nem.

Annak érdekében, hogy a gazdálkodók az adatszolgáltatás teljesítéséhez szükséges minden információ birtokában legyenek, a NÉBIH közzétette honlapján a naplóvezetéssel kapcsolatos információkat, valamint az elkövetkezendő hetekben folyamatosan bővül a hivatal YouTube csatornáján elérhető rövid videók száma is a témában, amelyek célja a gazdálkodók segítése az eGN kitöltésében.

A NAK is segítséget nyújt a naplóvezetésre kötelezett gazdáknak; falugazdászai csoportos tájékoztatókat, képzéseket tartanak a témában.

 

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Falugazdász iroda elérhetősége

ŐSTERMELŐ, ŐCSG KERESŐ

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám