Ebben a tanévben Zalából indult, és a napokban Komárom-Esztergom megyében zárult a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) „Itthonról Otthonra” nevű iskolai tájékoztató fórumsorozata. Ennek keretében 12 megye általános- illetve középiskoláiban összesen 1500 diák hallhatott előadást a mezőgazdaság sokszínűségéről, a tudatos fogyasztásra fókuszálva, valamint kóstolhatta meg helyi termelők termékeit.
Az országos fórumsorozat előadásait Süle Katalin, a NAK elnökségi szóvivője, zalai elnöke, valamint a köztestület adott megyei vezetői tartották, országszerte közel hatvan helyi termelő bevonásával, akiknek termékeit meg is kóstolhatták a diákok. A rendezvényeken kiemelt szerepet kapott az egészségtudatos táplálkozás, illetve a zöldség- és gyümölcsfogyasztás.
A NAK 2017 novemberében indította el iskolai tájékoztató fórumsorozatát, amelynek keretében ez idáig összesen mintegy 3500 gyereknek tartott előadást, kóstoltatást általános és középiskolákban. Idén 12 megye általános- illetve középiskoláiban összesen 1500 diák hallhatott előadást a mezőgazdaság sokszínűségéről. A rendezvények kimondott célja volt, hogy a fiatalokból a változó trendekre nyitott, azokat befogadó és tudatosan vásárló célcsoportot hozzanak létre. A kamara a programot időszakosan óvodákra is kiterjesztette: több száz óvodás tett látogatást különböző helyi termelőknél, köztük gyümölcstermesztőnél, péknél, méhésznél vagy sajtkészítőnél. Idén nyáron még lesznek ilyen, óvodásoknak szervezett programok, szeptembertől pedig folytatódik az iskolai programsorozat.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara nagyon fontosnak tartja, hogy a fogyasztók a kiváló minőséget összekapcsolják a magyar eredettel, valamint kiemelt tevékenysége az agrárgazdaság és az élelmiszeripar hazai népszerűsítése, illetve a gazdálkodók és a hazai élelmiszer-előállítók iránti bizalom kiépítése. A NAK ennek megfelelően végzi ismeretterjesztő és edukációs kampányát is, amely során kibővített eszköztárral szólítja meg a hazai lakosságot, ezáltal segítve a kamarai tagokat. Az akció keretében működik a Kamara „Itthonról Otthonra” nevű életmód témájú Facebook-oldala is, ahol egész évben olyan látásmódformáló üzeneteket juttat el szórakoztató formában, amelyek segítik a hazai termékekbe vetett bizalom erősítését. Az oldalnak már 37 ezer követője van.
Az „Itthonról Otthonra” kezdeményezés sikeresnek bizonyult, elfogadottsága a vártnál is nagyobb.
(nak.hu)