Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke és Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség főtitkára podcast-beszélgetése a kereskedelmi szektorról és a karácsonyi bevásárlási szezonról.
A videó Győrffy Balázs NAK-elnök Facebook-oldalán és Youtube-csatornáján érhető el, illetve meghallgatható a Soundcloudon és a Spotify-on.
A beszélgetés során többek között elhangzott:
• A Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség 2014-ben alakult, kizárólag magyar tulajdonú kereskedelmi vállalkozások a tagjai, a hazai kereskedők érdekvédelmi szervezete.
• A koronavírus-járvány megváltoztatta a fogyasztók viselkedését. A lakosság – főleg a tavaszi hullám idején – kerülte a bevásárlóközpontokat, ez sok lehetőséget adott és ad a lakóhelyekhez közeli hazai kereskedelemnek. A kisebb boltok új vevőkörrel bővültek, igyekezni kell őket megfelelő színvonalon kiszolgálni és megtartani.
• A kistelepüléseken működő boltok fennmaradásának egyik záloga, hogy azok reagálni tudjanak a vásárlói igényekre és azok változásaira. Lehetőséget adhat a fennmaradásra, megerősödésre a tevékenységi kör bővítése: például ha kihasználnák az online kereskedelem erősödését, és futárszolgálatok átvevő pontjaként is üzemelnének: a vásárlók a csomag átvételét összekötnék a bevásárlással.
• A kistelepülési boltok infrastruktúrájának fejlesztéséhez állami szerepvállalás szükséges, ugyanis a beruházások – az itt jellemző árbevétel mellett – nehezen, vagy egyáltalán nem térülnek meg.
• A járvány hatásai között említhető még, hogy nőtt a bizalom a hazai termékek iránt, ezt a hullámot érdemes lenne meglovagolni. Ehhez azonban a védjegyek terén is átláthatóságra lenne szükség.
• Idén novemberben érzékelhető volt némi árbevétel-növekedés a kereskedelem szereplőinél, az azonban egyelőre még nem látható, hogy korábban elmaradt vásárlásaikat pótolják a fogyasztók, vagy a koronavírus-járvány okozta bizonytalanság miatt a megszokottnál korábban kezdődött el a karácsonyi bevásárlási szezon.
(NAK)