Mezőgazdasági termelés

A Magyar Államkincstár 81/2017. (V. 23.) számú  közleménye  részletezi a 3/2017. (I. 23.) FM rendelet alapján a tejtermelőknek nyújtható kivételes alkalmazkodási támogatás igénybevételének feltételeit, valamint tájékoztatást ad az elektronikus úton történő kifizetési kérelem benyújtásának lehetőségéről, illetve a csatolandó dokumentumokról.


Minden termelő, aki 2016.04.30. napján tejhasznú, vagy tejtermelés céljára kettőshasznú, legalább huszonhárom hónapos és legalább egyszer ellett nőivarú szarvasmarhát tartott (tejhasznú tehén), 2017. február hónapban értesítést kapott a Magyar Államkincstártól a NÉBIH által a szarvasmarha ENAR-ból a MÁK részére átadott adatok alapján referencia állományáról (2016.04.30-i tehénlétszám).

A jogszabály alapján azok a termelők jogosultak támogatásra, akik 2017.04.30. napján nem tartottak több tej- vagy kettőshasznú tehenet, mint a referencia állományuk. Aki felhagyott 2017.04.30. előtt a tejtermeléssel, és állományát megszüntette, nem jogosult támogatásra. Kizárólag azokra az egyedekre lehet támogatást igényelni, amelyek a jogszabály szerinti napon (2017.04.30.) a tartó tenyészeteiben álltak. Amennyiben az ENAR adatok alapján a referencia állománynál több tejhasznú tehenet tart az igénylő, kérelme teljes mértékben elutasításra kerül, függetlenül attól, hogy abban milyen egyedszámot adott meg. A kettőshasznú fajtájú egyed vonatkozásában a kérelmező csak akkor jogosult a Rendelet szerinti támogatás igénybevételére, ha az adott egyedre korábban anyatehéntartás támogatás jogcímen még nem vett igénybe támogatást.

A tejtermelőnek a kifizetési kérelmét, valamint annak mellékleteit elektronikus úton, ügyfélkapun keresztül 2017. május 31. és 2017. június 12. között, az erre szolgáló elektronikus felületen kell benyújtania a Kincstárhoz. A benyújtásra vonatkozó határidő jogvesztő. Egy tejtermelő egy kifizetési kérelmet nyújthat be. Hiányosan benyújtott kifizetési kérelem esetén a Kincstár nyolc napos határidő kitűzésével hiánypótlásra szólítja fel a kérelmezőt.

A kérelmezett állatlétszámra vonatkozóan a MÁK a kérelmezők 5 %-ánál jogosult helyszíni ellenőrzést végezni. Az ellenőrzés folyamán az ügyfél köteles a szarvasmarha-fajok egyedeinek jelöléséről, valamint Egységes Nyilvántartási és Azonosítási Rendszeréről szóló 99/2002. (XI. 5.) FVM rendeletnek (ENAR rendelet) megfelelő nyilvántartást (állomány nyilvántartó) bemutatni, mellyel igazolja a 2016. április 30-ai állatlétszámának csökkenését vagy szinten tartását. Az ellenőrzés kiterjed az ENAR rendeletben meghatározott állatjelölési, nyilvántartási és bejelentési kötelezettségek betartására is.

Az Ügyfélkapun keresztül történő benyújtás során a kifizetési kérelem nyomtatványt a rendelkezésre bocsátott elektronikus felületen kell kitölteni, a csatolható dokumentumokat pedig elektronikusan, szkennelés útján előállított formában (pl. pdf, jpg,) kell csatolni az elektronikus kérelemhez. A kérelem papír alapon nem nyújtható be.

Amennyiben van olyan tejhasznú egyed a kérelemben megjelöltek között, amelynek ellése holtellés volt, akkor a kérelemhez csatolni kell az állatorvos által kitöltött B4000 jelű, Állatorvosi igazolás holtellésről nyomtatványt. Az igazolás kiállítására hatósági és telepi ellátó állatorvos (kamarai bélyegzővel) egyaránt jogosult.
Ha a támogatási kérelemben szereplő egyednek nincs Magyarországon regisztrált ellése, akkor a kérelemhez csatolni kell a külföldön történt ellés tényét igazoló állatorvosi igazolást, melyre nincs rendszeresítve nyomtatvány.

A kifizetési kérelem módosítására a kérelem benyújtási határidején belül, legkésőbb 2017. június 12. napjáig van lehetőség. A módosításra nincs külön elektronikus nyomtatvány, a benyújtott kifizetési kérelem nyomtatvány újbóli megnyitásával, a megadott adatok javításával, majd újra történő benyújtásával történhet.  A Kincstár minden, a benyújtási időszakban az elektronikus felületen megtett javítást, illetve módosítást a kérelem módosításaként kezel, mely esetben az utolsóként beadott kérelem adatait veszi figyelembe, és az alapján hozza meg döntését.

A közlemény itt elérhető.

(NAK)

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Falugazdász iroda elérhetősége

Őstermelői adatok lekérdezése

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • 1 ha alatti belterületi telkek mezőgazdasági művelésének igazolásaAz 1 hektár alatti, művelés alól kivett belterületi telkek szőlő, szántó, gyümölcsös, kert művelési ág szerinti megművelésének igazolása iránti kérelmek benyújtása elektronikus úton.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
  • Egyéb NAK megkeresésNAK együttes védjegy használata, Jogsegélyszolgálat, Közérdekű adat megismerési iránti igény, Közhiteles adatbázisban való adatjavítás kérés, Védjegy bejelentés, Egyéb (Egyéb típusú ügy(menet) indítása előtt kérjük, győzödjön meg róla, hogy fenti választható űrlap kategóriák között, nincs-e megfelelő, mert konkrét ügytípus választással az ügyintézési idő jelentősen csökkenthető!)
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám