Mezőgazdasági termelés

A Magyar Államkincstár 81/2017. (V. 23.) számú  közleménye  részletezi a 3/2017. (I. 23.) FM rendelet alapján a tejtermelőknek nyújtható kivételes alkalmazkodási támogatás igénybevételének feltételeit, valamint tájékoztatást ad az elektronikus úton történő kifizetési kérelem benyújtásának lehetőségéről, illetve a csatolandó dokumentumokról.


Minden termelő, aki 2016.04.30. napján tejhasznú, vagy tejtermelés céljára kettőshasznú, legalább huszonhárom hónapos és legalább egyszer ellett nőivarú szarvasmarhát tartott (tejhasznú tehén), 2017. február hónapban értesítést kapott a Magyar Államkincstártól a NÉBIH által a szarvasmarha ENAR-ból a MÁK részére átadott adatok alapján referencia állományáról (2016.04.30-i tehénlétszám).

A jogszabály alapján azok a termelők jogosultak támogatásra, akik 2017.04.30. napján nem tartottak több tej- vagy kettőshasznú tehenet, mint a referencia állományuk. Aki felhagyott 2017.04.30. előtt a tejtermeléssel, és állományát megszüntette, nem jogosult támogatásra. Kizárólag azokra az egyedekre lehet támogatást igényelni, amelyek a jogszabály szerinti napon (2017.04.30.) a tartó tenyészeteiben álltak. Amennyiben az ENAR adatok alapján a referencia állománynál több tejhasznú tehenet tart az igénylő, kérelme teljes mértékben elutasításra kerül, függetlenül attól, hogy abban milyen egyedszámot adott meg. A kettőshasznú fajtájú egyed vonatkozásában a kérelmező csak akkor jogosult a Rendelet szerinti támogatás igénybevételére, ha az adott egyedre korábban anyatehéntartás támogatás jogcímen még nem vett igénybe támogatást.

A tejtermelőnek a kifizetési kérelmét, valamint annak mellékleteit elektronikus úton, ügyfélkapun keresztül 2017. május 31. és 2017. június 12. között, az erre szolgáló elektronikus felületen kell benyújtania a Kincstárhoz. A benyújtásra vonatkozó határidő jogvesztő. Egy tejtermelő egy kifizetési kérelmet nyújthat be. Hiányosan benyújtott kifizetési kérelem esetén a Kincstár nyolc napos határidő kitűzésével hiánypótlásra szólítja fel a kérelmezőt.

A kérelmezett állatlétszámra vonatkozóan a MÁK a kérelmezők 5 %-ánál jogosult helyszíni ellenőrzést végezni. Az ellenőrzés folyamán az ügyfél köteles a szarvasmarha-fajok egyedeinek jelöléséről, valamint Egységes Nyilvántartási és Azonosítási Rendszeréről szóló 99/2002. (XI. 5.) FVM rendeletnek (ENAR rendelet) megfelelő nyilvántartást (állomány nyilvántartó) bemutatni, mellyel igazolja a 2016. április 30-ai állatlétszámának csökkenését vagy szinten tartását. Az ellenőrzés kiterjed az ENAR rendeletben meghatározott állatjelölési, nyilvántartási és bejelentési kötelezettségek betartására is.

Az Ügyfélkapun keresztül történő benyújtás során a kifizetési kérelem nyomtatványt a rendelkezésre bocsátott elektronikus felületen kell kitölteni, a csatolható dokumentumokat pedig elektronikusan, szkennelés útján előállított formában (pl. pdf, jpg,) kell csatolni az elektronikus kérelemhez. A kérelem papír alapon nem nyújtható be.

Amennyiben van olyan tejhasznú egyed a kérelemben megjelöltek között, amelynek ellése holtellés volt, akkor a kérelemhez csatolni kell az állatorvos által kitöltött B4000 jelű, Állatorvosi igazolás holtellésről nyomtatványt. Az igazolás kiállítására hatósági és telepi ellátó állatorvos (kamarai bélyegzővel) egyaránt jogosult.
Ha a támogatási kérelemben szereplő egyednek nincs Magyarországon regisztrált ellése, akkor a kérelemhez csatolni kell a külföldön történt ellés tényét igazoló állatorvosi igazolást, melyre nincs rendszeresítve nyomtatvány.

A kifizetési kérelem módosítására a kérelem benyújtási határidején belül, legkésőbb 2017. június 12. napjáig van lehetőség. A módosításra nincs külön elektronikus nyomtatvány, a benyújtott kifizetési kérelem nyomtatvány újbóli megnyitásával, a megadott adatok javításával, majd újra történő benyújtásával történhet.  A Kincstár minden, a benyújtási időszakban az elektronikus felületen megtett javítást, illetve módosítást a kérelem módosításaként kezel, mely esetben az utolsóként beadott kérelem adatait veszi figyelembe, és az alapján hozza meg döntését.

A közlemény itt elérhető.

(NAK)

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Falugazdász iroda elérhetősége

Őstermelői adatok lekérdezése

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám