Most harapjon rá! elnevezéssel a magyar alma fogyasztását és vásárlását ösztönző promóciós kampány indult többek között a NAK közreműködésével. A kampány október 27-én indult és december 10-ig tart.
Hét áruházlánc – az ALDI, az Auchan, a CBA, a Lidl, a METRO, a SPAR és a TESCO – vesz részt az Agrármarketing Centrum (AMC), a Földművelésügyi Minisztérium, a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK), valamint a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) együttműködésében induló alma promóciós kampányban. Az áruházláncok üzleteiben október 27-től december 10-ig, felváltva hét héten át lehet kóstolni, megismerni a minőségi, finom hazai almákat.
A legfontosabb gyümölcs
– Az alma beltartalmi értékei alapján a legharmonikusabb és legkiegyensúlyozottabb összetételű gyümölcsünk. Ennek ellenére, míg a hazai almafogyasztás korábban évente mintegy 30 kg/fő volt, ma már ennek csak a fele. Táplálkozási, egészségügyi szempontból napi 1-3 alma fogyasztása ajánlatos. A fogyasztás ösztönzésére a Földművelésügyi Minisztérium a 2016/2017. tanévben is meghirdette az iskolagyümölcs- és iskolazöldség-programot, amelyhez 2 157 iskola 551,5 ezer tanulóval csatlakozott, így a részvétel 94 százalékos. A megvalósításra 3,98 milliárd forint uniós és nemzeti támogatást biztosítunk. A termékek közül a legnépszerűbb az alma, amely az összes kiosztott termék kétharmadát teszi ki. A program mintegy 3000 tonna almának jelent biztos piacot évente. Az almafogyasztásunk növelésével azonban nem csupán az egészségünk védelméhez járulunk hozzá, hanem a mintegy 7500 hazai almatermelő jövedelmi helyzetének javulását, munkahelyek megtartását is elősegítjük, hiszen az alma nagy kézimunka igényű kertészeti kultúra. Hazánkban az almaültetvények területe 32 800 hektár, ezzel Európában a hatodik legnagyobb almatermelő ország vagyunk. Az almaültetvények területe az összes gyümölcstermesztő terület több mint harmadát teszi ki. A termésmennyiségét tekintve is a legfontosabb gyümölcsünk – mondta a kampányt indító 2016. október 27-i budapesti sajtótájékoztatón Czerván György agrárgazdaságért felelős államtitkár.
– Évek óta rendszeresen szervezünk almafogyasztás-ösztönző kampányokat, de örvendetes, hogy idén minden korábbinál szélesebb együttműködésben, a szakmai szervezetek és hét kereskedelmi áruházlánc bevonásával valósul meg a program. A promóció célja nem csupán az, hogy felhívja a figyelmet a helyi termékekre, ösztönözze a fogyasztást, hanem bemutassa, hogy milyen sokféleképpen használható fel az alma és milyen változatos almafajták vannak. Külön öröm, hogy – ahogyan a nyári dinnye fogyasztásösztönző kampánynál is – egyre több kereskedelmi áruházlánc csatlakozik, és nemcsak aktívan részt vesz a kóstoltatásokban, de saját kommunikációs csatornáin keresztül is támogatja a közös célok elérését – mondta Lipcsey György, az AMC ügyvezetője.
A kampány kezdeményezői, balról a harmadik Győrffy Balázs NAK-elnök, mellette Czerván György államtitkár
Piaci stabilizálás
– Az induló kampány a hazai almatermelők piacainak stabilizálását szolgálja. Az alma a mérsékelt égöv legnépszerűbb gyümölcse, melynek fogyasztása segíti az egészség megőrzését. Fontos, hogy a fogyasztók friss és jó minőségű hazai almát tudjanak vásárolni, ami hozzájárulhat a termelői árak stabilizálásához. A széles körű áruházlánci kóstoltatással elsődleges cél a hazánkban termesztett fő almafajták megismertetése, illetve ehhez kapcsolódóan az étkezési alma arányának növelése a hazai termelésben – tette hozzá Győrffy Balázs, a NAK elnöke.
Az áruházak képviselői kijelentették, elkötelezettek a magyar alma forgalmazása iránt, még akkor is ha erőteljes importnyomás érezhető a piacon. A kampány arca Kozák Danuta olimpiai bajnok kajakos (képen jobbra), aki egyébként civil végzettségét tekintve kertészmérnök, és sportolóként, magánemberként is az egészséges táplálkozás illetve gyümölcsfogyasztás híve.
A NAK témával kapcsolatos sajtóközleménye itt olvasható.
Az esemény képgalériája itt megtekinthető.
(nak.hu)