2018. szeptember 9-én Makóra is elérkezett az Európai Friss Kalandok reklámkampány, amelynek célja, hogy ösztönözze a zöldség és gyümölcsfogyasztást. A gyerekeket a NAK standjánál játékos foglalkozásokkal és virtuális valóság szemüvegekkel is várták.
Hároméves kampányt indított a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a francia testvérszervezete, az Interfel, hogy vonzóvá tegye a zöldség- és gyümölcsfogyasztást. A reklámkampányt megelőző kutatás ugyanis mindkét országban arra mutatott rá, hogy a középkorúaktól lefelé elkeserítően kevés a fogyasztás.
Az elmúlt hétvégi Hagymafesztiválon is jelen volt az Európai Friss Kalandok standja, itt többek között tapogatással lehetett zöldség- és gyümölcsfelismerést játszani, hazavihető kifestőt színezni, vagy az igazán vagány VR szemüvegeket kipróbálni, amelyen Frutti és Veggi kalandjait láthatták a gyerekek. Ők egyébként a reklámkampány két plüssfigurája, aki természetesen megjelentek életnagyságban is, a fesztivál sétányán pedig bárki találkozhatott velük.
Szél István, a NAK Csongrád megyei elnöke elmondta, a program egészségügyi és gazdasági szempontból is nagyon fontos, hiszen a népszerűsítéssel a termelőknek is segítenek. Szél István azt is szeretné elérni, hogy a megye általános iskoláiban az osztályfőnöki órákon is foglalkozzanak a témával.
– A népszerűsítés mellett persze a szülőknek is nagy szerepe van a zöldség- és gyümölcsfogyasztás növelésében. Ha a gyerek azt látja, hogy anya megeszik otthon minden nap egy almát, vagy a reggelihez egy-egy paprikát, paradicsomot, akkor azt fogja tovább vinni. Sokan azt gondolják, hogy egy-két pohár gyümölcsjoghurt helyettesíti ezt, de ez egyáltalán nem így van. – hangsúlyozta a megyei elnök.
(forrás és kép: Makó Híradó)