Az országnak minden adottsága megvan a minőségi élelmiszerek előállításához – mondta Jakab István, az Országgyűlés alelnöke július 1-jén, az Áldomás közösségi márkanév használati jogot nyert termelők ünnepélyes oklevél átadási rendezvényén.
A magyar mezőgazdaság képes minőségi alapanyagokat termelni, magas minőségű élelmiszert pedig csak magas minőségű alapanyagból lehet létrehozni – fogalmazott a kápolnásnyéki Halász Gedeon Központban rendezett ünnepségen Jakab István. Beszélt arról is, hogy a magyar, magas minőséget képviselő termékeket először a hazai fogyasztókkal kell elfogadtatni. Néhány márka létezik már, de kellene egy, amit mindenki elfogad, és amivel külföldi piacokra is ki lehet jutni. Véleménye szerint az Áldomás márkanévvel közelebb lehet jutni ehhez a célhoz.
Az ágazat termelése 2010 óta folyamatosan nő, újra emelkedik a nagy hozzáadott értéket képviselő feldolgozott élelmiszerek aránya – hangsúlyozta Gulyás Andrea, a Földművelésügyi Minisztérium közigazgatási államtitkára. Csak a megbízható minőségi élelmiszerek lehetnek sikeresek a piacokon – tette hozzá. Az Áldomás márkanév a gondos munkával előállított, kiváló minőségű élelmiszert jelöli, amely képes lehet a fogyasztói bizalom növelésére, illetve a tisztességes termelők érdekeinek védelmére is.
Új időszámítás
Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója szerint új időszámítás kezdődhet az Áldomás projekttel. Mint mondta, évtizedek óta szeretnék a nemzetközi piacokon a magyar élelmiszereket pozícionálni, új piacokat találni és az ős- valamint kistermelőket értékteremtő munkához segíteni. Az Áldomás közösségi márka közös arculattal, közös értékesítési csatornákon keresztül nemzetközi szinten versenyképessé teheti a magyar árukat. Jelenleg 93 termék csatlakozott a védjegyrendszerhez, további harminc „indulásra kész” a nemzetközi piacokon – tette hozzá. A vezérigazgató szerint első körben Németországot, a skandináv államokat, Japánt, az Egyesült Államokat és az Arab-öböl menti országokat kell megcélozni a termékekkel.
A márkanévvel a természetes, a fogyasztók számára értéket adó élelmiszerekre próbálják felhívni a figyelmet – fejtette ki Gyaraky Zoltán, az Áldomás Kft. ügyvezetője. A rendszerben szereplőknek a szakmai védjegynek és az arculati elvárásoknak kell megfelelniük, utána közösen a piacra kerülhet a termékük. Az Áldomás exkluzív megjelenésű élelmiszereket jelent, amelyek a világ legnagyobb márkáival is versenyképesek lehetnek – fűzte hozzá.
(MTI)