Az operatív törzs döntése értelmében bizonyos feltételek betartásával lehetővé vált, hogy azok a fuvarozók is újra dolgozzanak, akik korábban esetleg házi karanténban voltak a koronavírus-járvány miatt. Mindez az élőállat- és élelmiszer-szállítás zavartalansága miatt fontos.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara március 16-án közzétett elemzésében szerepel, hogy a hazai élelmiszer-ellátás biztosítása érdekében és agrárgazdasági szempontból is kulcsfontosságú a szállítmányozás folytonosságának fenntartása.
A témával a Koronavírus-járvány Elleni Védekezésért Felelős Operatív Törzs is foglalkozott, és az ORFK vezetője tájékoztatta az országos tisztifőorvost az ezzel kapcsolatos határozatról, amelyet az agrárszakmai szervezetek – mint például a Magyar Állattenyésztők Szövetsége, a Baromfi Termék Tanács –, illetve a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete is megkaptak.
„A magyar állampolgárságú járművezető a hatósági házi karantén kötelező 14 napos tartama alatt abban az esetben vállalhat újra gépkocsivezetői munkát, ha biztonságos vezetésre képes állapotban lévőnek tartja magát, nem tapasztalja magán a betegség tüneteit, és ezt munkáltatója is így ítéli meg. A járművezető ennek teljesülése esetén is csak abban az esetben hagyhatja el a számára kijelölt hatósági házi karantén helyszínét, ha erről az illetékes járványügyi hatóságot (határozatot hozó járási hivatal) értesíti, és a felrakóhelyről az országot az egyébként tranzitútvonalként kijelölt úton, legfeljebb az előre megjelölt üzemanyagtöltő állomást igénybe véve hagyja el.” – áll a határozatban.
Az operatív törzs tehát – a fenti feltételek szigorú betartása mellett – lehetőséget biztosít a karantén idején is a bárány-, minden élőállat-, vagy élelmiszer-szállítás folyamatos végzésére azokba az országokba is, ahol karantént rendeltek a koronavírus-járvány miatt.
Szintén a témát érintette Menczer Tamás, a külügyi tárca tájékoztatásért és Magyarország nemzetközi megjelenítéséért felelős államtitkára a parlament népjóléti bizottságának keddi ülésén.
– A Magyarországot átszelő, a szomszédos országokba irányuló kamionoknak áruforgalmi folyosókat jelöltek ki – mondta. – Ez azt jelenti, hogy miután a kamion belép az országba, csak kijelölt útvonalon haladhat és kijelölt benzinkútnál tankolhat, majd a szintén kijelölt határállomáson hagyhatja el Magyarország területét Szerbia, Ukrajna és Románia felé. Hozzátette, ezeket a kamionokat megjelölik. Az Olaszországból Magyarországra irányuló áruforgalom esetében a kamionsofőr elviszi a magyar célállomásra az árut, ott a kollégái lerakodnak. A kamionból nem szállhat ki, innen a legrövidebb úton a szállására mehet, és ott tartózkodik a következő fuvar felvételéig.
(Forrás: nak.hu/MÁSZ, BTT, MKFE)