`

Az Agrárminisztérium Élelmiszergazdasági és Eredetvédelmi Főosztálya és a GS1 Magyarország Nonprofit Zrt. 2019. október 22-én tartotta a Nemzeti Élelmiszer Nyomonkövetési Platform idei nyitókonferenciáját, melynek keretében két új munkacsoportot indítottak útjára.


2015. októberében a Földművelésügyi Minisztérium (jelenleg Agrárminisztérium) Élelmiszerlánc-felügyeletért Felelős Államtitkársága és a GS1 Magyarország Nonprofit Zrt. közös együttműködésének köszönhetően jött létre a Nemzeti Élelmiszer Nyomonkövetési Platform (NÉNYP). A platform célja, hogy folyamatos egyeztetéssel, a jogszabályi környezet feltárásával és megismertetésével, a legjobb gyakorlatok bemutatásával, széleskörű kommunikációval, a szükséges kapcsolatrendszer kiépítésével és lobbi-tevékenységgel segítse a vállalkozásokat a kötelezettségek azonosításában, a megfeleléshez szükséges eszközök meghatározásában és alkalmazásba vételében.

A NÉNYP nyitókonferenciáján Kétszeri Dávid, a GS1 Magyarország üzletkapcsolati igazgatója az élelmiszer nyomon követés nemzetközi trendjeiről beszélt. Előadásában kiemelte, hogy 2019-ben az élelmiszertermékek nyomon követése globális szinten az élelmiszeripar öt legfontosabb témája között szerepelt. Ennek első számú oka a fogyasztói attitűdök jelentős átalakulása: számos kutatás támasztja alá, hogy a fogyasztói bizalom egyre inkább azok felé az élelmiszertermékek felé fordul, amelyeknél a vásárló széleskörű tájékoztatást kap annak eredetéről és az előállítás módjáról, körülményeiről. Mint mondta, egyre komplexebb, országhatárokon átnyúló kereskedelmi folyamatokban a magas szintű nyomon követés megteremtése nagy kihívás az ellátási lánc szereplőinek – ebben nyújt támogatást a Nemzeti Élelmiszer Nyomonkövetési Platform.

Vatai Krisztina, a GS1 Magyarország üzletfejlesztési igazgatója, a NÉNYP program koordinátora mutatta be a platform korábbi eredményeit és ismertette a munkacsoportok gyakorlati működését. A NÉNYP korábbi munkacsoportjai (hús és hal, tej és tejtermék, bor és pálinka, zöldség és gyümölcs) kidolgozták az adott ágazatra vonatkozó nyomonkövetési útmutatókat. Ezek egységes szerkezetbe foglalt verziója lett a „Magyarországi útmutató az élelmiszerek nyomon követésére vonatkozó előírások betartásához” című kiadvány, melynek összeállításában szervesen részt vettek mind a NÉBIH és az Agrárminisztérium, mind a hazai piacot meghatározó kereskedők és gyártók munkatársai is. Az útmutató tartalmazza a több évnyi közös együttműködés során kialakított tudásanyagot, mely a nemzetközi tapasztalatokra épül, figyelembe véve a hazai szereplők igényeit; és kifejezetten a gyakorlati alkalmazáshoz szükséges támogatást biztosítja a vállalkozások számára.

Vatai Krisztina előadásában rámutatott, hogy igény mutatkozott további területeket érintő nyomonkövetési útmutatók létrehozására is, így 2019-ben új munkacsoportok indítása mellett döntöttek azzal a céllal, hogy az e szektorokban működő vállalkozások is megismerjék a korszerű eszközökre és megoldásokra támaszkodó nyomonkövetési lehetőségeket.

A 2019. októberében induló munkacsoportok az alábbiak: gabonaalapú termékek (malomipar, a tésztagyártás, a sütőipar – ideértve a pékségeket és cukrászatokat, valamint a snackgyártást), édességek (édesipari termékek). Az új munkacsoportok első két, összevont ülésének időpontja és helyszíne: 2019. november 11. 9.00 – 11.00, 2019. december 9. 9.00 – 11.00. Helyszín: Agrárminisztérium, Budapest, Apáczai Csere János u. 9.

A munkacsoportokba várják a hatóság, a szakmai szervezetek és az üzleti vállalkozások képviselőinek csatlakozását is! A regisztráció folyamatos, és ezen az oldalon érhető el. A munkacsoportba történő regisztrációt követően jelentkezzen be a NÉNYP oldalon, majd a választott munkacsoportja aloldalán található űrlapon jelezheti részvételi szándékát a munkacsoporti üléseken. A regisztrált munkacsoporti tagok külön e-mailben is kapnak majd értesítést a munkacsoporti ülések pontos helyszínéről.


(forrás: Nemzeti Élelmiszer Nyomonkövetési Platform)

 

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám