Az óvoda- és iskolatej program szabályozásáról szóló 19/2015. (IV. 24.) FM rendelet alapján támogatás vehető igénybe az óvodások és az iskolai tanulók tejjel és tejtermékekkel történő ellátására.
Ügyfél-nyilvántartási kötelezettségek
A program végrehajtása során kérelmet csak azon ügyfél nyújthat be, amely kérelemre nyilvántartásba vett besorolású ügyfélként szerepel a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal által működtetett Egységes Mezőgazdasági Ügyfél-nyilvántartási Rendszerben.
Az ügyfél nyilvántartásba vételére, valamint a nyilvántartásba vett adatokra vonatkozó változás-bejelentési kötelezettségének teljesítésére a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal által működtetett Egységes Mezőgazdasági Ügyfél-nyilvántartási Rendszerbe történő nyilvántartásba vétel és változás bejelentés szabályairól szóló 128/2013. (VII. 30) MVH Közlemény rendelkezései irányadóak.
A támogatási általános feltételei
A támogatást a szállítási szerződésben a támogatás előfinanszírozását vállaló szerződő fél, vagyis a nevelés-oktatási intézmény fenntartója vagy a termékek szállítója igényelheti.
A kérelmezőnek legkésőbb a szállítási szerződés(ek) benyújtásával egyidejűleg – de az elektronikus benyújtás során technikailag annak benyújtását megelőzően – kérnie kell részvételének előzetes jóváhagyását az óvoda- és iskolatej programban, továbbá az általa megkötött szállítási szerződés(ek) jóváhagyását is kérelmeznie kell a közleményben foglaltaknak megfelelően.
Elektronikus kérelembenyújtás
A 2015/2016. tanévtől kezdődően az óvoda- és iskolatej program keretében a kérelmeket elektronikus úton kell benyújtani. A kérelmező mind az előzetes jóváhagyási kérelmét, mind a szállítási szerződés jóváhagyása iránti kérelmét kizárólag a www.mvh.gov.hu honlapon keresztül, ügyfélkapus bejelentkezést követően elérhető, az MVH által erre a célra kialakított elektronikus kérelemkitöltő felületen töltheti ki, és kizárólag elektronikus úton, ügyfélkapun keresztül nyújthatja be. A fentieknek megfelelően a 2015/2016. tanévtől kezdődően a kérelmek benyújtására vonatkozóan az MVH nem rendszeresít papír alapú nyomtatványokat.
Az elektronikus benyújtás feltétele, hogy a kérelmet benyújtó személy rendelkezzen ügyfélkapus hozzáféréssel. Ügyfélkapus hozzáféréssel jelenleg csak természetes személyek rendelkezhetnek, így az elektronikus kérelembenyújtás során a nem természetes személyek (pl. gazdálkodó szervezetek) önállóan nem, csak és kizárólag elsődleges képviselő vagy meghatalmazott (a továbbiakban együtt: képviselő) útján járhatnak el.
Az eljárási cselekmény képviselő általi elektronikus elvégzésének időpontjában a képviselőnek is kérelemre nyilvántartásba vett besorolású ügyfélként, ügyfél-azonosítóval kell rendelkeznie. Ennek értelmében – az Iskolatej program keretében történő kérelmek benyújtását megelőzően – a képviselőnek igényelnie kell a kérelemre történő nyilvántartásba vételét az MVH által működtetett Egységes Mezőgazdasági Ügyfél-nyilvántartási Rendszerben.
A kérelmező előzetes jóváhagyása
A támogatást csak olyan kérelmező igényelheti, amely rendelkezik az MVH az intézkedésben történő részvételre vonatkozó előzetes jóváhagyásával.
A 19/2015. (IV. 24.) FM rendelet hatályba lépése előtt kiadott, az intézkedésben való részvételre vonatkozó előzetes jóváhagyások a 19/2015. (IV. 24.) FM rendelet alapján indult eljárásokban nem vehetők figyelembe. Ennek értelmében, abban az esetben is, ha az ügyfél rendelkezett az MVH korábbi jóváhagyásával, és ez alapján a 2015/2016. tanévet megelőzően részt vett az óvoda- és iskolatej programban, a 2015/2016-os és azt követő tanévekre vonatkozóan az előzetes jóváhagyási kérelmét ismételten be kell nyújtania az MVH-hoz.
Az előzetes jóváhagyási kérelmet a fentiek alapján május 31-ig, de legkésőbb a szállítási szerződés benyújtásával egyidejűleg kell benyújtani. A benyújtás határideje jogvesztő. Az előzetes jóváhagyás iránti kérelmek tárgyában az MVH a kérelem beérkezését követő tizenöt napon belül döntést hoz.
A szállítási szerződés benyújtása
Egy nevelési-oktatási intézményre vonatkozóan egy tanév vonatkozásában kizárólag egy szállítóval, egyetlen szállítási szerződés köthető.
A szállítási szerződést mindig egy adott tanév vonatkozásában kell megkötni, azonban a szállítás vállalható:
- a tanév őszi félévére (augusztus 1-jétől következő év december 31-éig), vagy
- a tanév tavaszi félévére (következő év január 1-jétől július 31-éig), vagy
- a teljes tanévre (augusztus 1-jétől a következő év július 31-éig).
A fenntartó/működtető és a szállító által egy okiratba foglalt szállítási szerződés több, ugyanazon fenntartóhoz/működtetőhöz tartozó, a programba bevonni kívánt nevelési-oktatási intézményre is vonatkozhat.
A kérelmező köteles a szállítási szerződés jóváhagyása iránti kérelmét és az adott tanévre vonatkozóan megkötött szerződéseit, illetve a 19/2015. (IV. 24.) FM rendelet szerinti egyéb dokumentumokat legkésőbb az adott tanév kezdetét megelőző május 1. és május 31. között az erre a célra kialakított elektronikus felületen megküldeni az MVH részére. A benyújtott kérelem a határidő lejártáig módosítható.
Az MVH a szállítási szerződések jóváhagyása iránti kérelem tárgyában legkésőbb az adott tanév kezdetét megelőző július 31-ig döntést hoz.
Támogatás nem fizethető azon szállítási szerződés(ek) alapján leszállított termékmennyiségek után, amelyeket az MVH előzetesen nem hagyott jóvá. A program keretében a szállításokat kizárólag az MVH által közölt döntés birtokában lehet megkezdeni.
A szállítási szerződések jóváhagyásakor az MVH jóváhagyja az adott fenntartó/működtető és szállító páros tekintetében az adott tanévre vonatkozóan termékkategóriánként szállítható maximális mennyiségeket. A szerződések és az azok alapján termékkategóriánként jóváhagyott termékmennyiségek év közbeni módosítására nincs lehetőség.
Közlemény elérhetősége: http://www.mvh.gov.hu/portal/MVHPortal/default/mainmenu/kozlemenyek/mvhk562015
További információk a falugazdászoknál érhetők el.
e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.