Tagsági tudnivalók

 

2016. január 1-ével hatályba lépett az új, mezőgazdasági őstermelői igazolványról szóló kormányrendelet, amely lehetőséget biztosít a régi papír alapú dokumentumok helyett korszerű, elektronikus kártya alapú igazolványok kibocsátására, amelyek 5 évig lesznek hatályosak.
Mint a korábbi évekből is ismert, a hatályát vesztett igazolvánnyal rendelkező ügyfeleknek 2016. március 20-ig kérelmezni kell az új igazolvány kiváltását, és rendelkezni kell az adóévre hatályos igazolvánnyal és értékesítési betétlappal ahhoz, hogy az őstermelői státuszuk ne sérüljön (pl. biztosítottság, értékesítés tekintetében).
Tekintve, hogy március 20. közeli dátum, és jelentős a még érvényes igazolvánnyal nem rendelkező, korábban őstermelőként nyilvántartott ügyfelek száma, ezért kérjük, hogy a nyitva álló időpontban a várható torlódások elkerülése érdekében minél hamarabb keressék meg az állandó lakóhelyük szerint illetékes falugazdászt az ügyintézés céljából.
Kérjük az érintetteket, legyenek figyelemmel arra, hogy a falugazdász az őstermelővel, illetve igazolvánnyal kapcsolatos adatokat a NÉBIH által vezetett őstermelői nyilvántartási rendszerben rögzíti. Az őstermelői nyilvántartás egyes, falugazdász által nem módosítható alapvető azonosító adatai (pl. név, lakcím, adóazonosító, adószám) azonban az Egységes Mezőgazdasági Ügyfél-nyilvántartási rendszer adatain alapulnak. Amennyiben az ügyfél által igazolványokkal alátámasztott valós adatoktól eltérő (elavult vagy hibás) adat szerepel még a NÉBIH, illetve az MVH nyilvántartásában, akkor nem valósulhat meg a falugazdásznál az azonnali ügyintézés, ezért a gyorsabb ügyintézés érdekében az ügyfélnek a NÉBIH, illetve kérelemre nyilvántartott ügyfelek esetén az MVH ügyfél-nyilvántartásért felelős szervezeti egységénél még az őstermelői ügyintézést megelőzően javasolt tisztáznia az adatait.
A falugazdásznak az őstermelő nyilvántartási rendszerből csak az említett nyilvántartási rendszerekben tárolt adatok egyezősége esetén van lehetősége azonnal ideiglenes igazolványt kiállítani.
Ezért is rendkívül fontos, hogy az őstermelők ne az utolsó napra hagyják a hatályát vesztett igazolvány helyett az új őstermelői igazolvány kiállításának kérelmezését.


(NAK)

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Falugazdász iroda elérhetősége

ŐSTERMELŐ, ŐCSG KERESŐ

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám