Országos hírek


A Földművelésügyi Minisztérium tájékoztatása szerint az ideiglenes őstermelői igazolványok is igazolják az őstermelői tevékenységet, amelyek szeptember 30-ig hatályosak.

 


A Földművelésügyi Minisztérium tájékoztatja az érintett szervezeteket, hogy az őstermelői igazolványt kérelmező ügyfelek őstermelői státusza az ideiglenes igazolvány kiállításával kezdődik, ami ugyanúgy igazolja, hogy a gazdálkodó őstermelői tevékenységet folytat, és jogosult a személyi jövedelemadóról szóló törvény mezőgazdasági őstermelőkre vonatkozó rendelkezései szerinti adózásra, mint a 60 napon belül elkészülő végleges kártyás igazolvány.


A tavaly decemberben elfogadott új mezőgazdasági őstermelői igazolványról szóló 436/2015. (XII.28.) Korm. rendelet bevezette az ideiglenes igazolvány fogalmát, amelyet egyes szervezetek nem értelmeztek helyesen. Ráadásul 2016. július 22-én hatályba lépett – az egyes adótörvények módosításával összefüggő – legutóbbi rendeletmódosítás, ami az ideiglenes igazolványok hatályát meghosszabbította. A kormányrendelet július 22-én életbelépett változása szerint az ideiglenes igazolványok csak egy átmeneti – 2016. szeptember 30-ig tartó – időszakban hatályosak.
A rendelet értelmében az őstermelői igazolványt kiállító falugazdászok először – a kártyás igazolvány elkészüléséig – egy ideiglenes igazolványt állítanak ki, amely nem az őstermelői státusz ideiglenességéről, hanem csak az azt igazoló dokumentum ideiglenességéről szól, amit a rendelet eredetileg 60 napban korlátozott. Ez idő alatt a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elkészítteti és kézbesíti a kártyás őstermelői igazolványokat.


Időközben az ideiglenes igazolványok hatályát további két hónappal meghosszabbították. Ezért azok az őstermelők, akik az ideiglenes igazolványaikat úgy kapták meg, hogy annak hatálya legfeljebb 2016. július 31-ig szólt, a rendelet értelmében azt automatikusan 2016. szeptember 30-ának kell tekinteni.

Az ideiglenest felváltó új őstermelői igazolványról a legfontosabb tudnivalók itt olvashatók.


(FM Sajtóiroda/NAK)



Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Falugazdász iroda elérhetősége

ŐSTERMELŐ, ŐCSG KERESŐ

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám