Az unió belső piacán és harmadik országokban megvalósított, mezőgazdasági termékekre vonatkozó megjelenést lehetővé tevő EU-s pályázatról tartott tájékoztatót a NAK az érintett állami és piaci szereplők számára.
2016. január 1-jén megkezdődött az Európai Unió agrár-élelmiszeripari termékeket érintő promóciós programja (2016-2020). A Földművelésügyi Minisztérium a Nemzeti Agrárgazdasági Kamarával, valamint az Európai Bizottság mellett működő Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency-vel (CHAFEA) közösen – az uniós közösségi agrármarketing által érintett ágazatok és szervezetek tevékenységét támogatva – segítséget kíván nyújtani az új promóciós rendszer pályázati elemeinek jobb megismertetésében és a hatékonyabb marketingkommunikációban.
Az életbe lépett uniós promóciós rendszer 2017-ben mintegy 140 millió euró felhasználását biztosítja pályázati formában. A sikeres pályázatok megvalósítása érdekében, illetve elősegítendő az agrárium szereplőinek az unió belső piacán és a harmadik országokban történő megjelenését, a NAK március 1-én egy tájékoztatóval és konzultációval egybekötött fórumot rendezett valamennyi érintett állami és piaci szereplő számára.
Jelentős érdeklődés mellett zajlott a fórum.
(NAK) (fotó: Gyulai-Tóth Zolán/NAK)