Vármegyei hírek

Törvényszéken volt a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Bács-Kiskun megyei szervezete, a termőföld-tulajdonszerzéssel kapcsolatos jogászszakmai konferencián.

 

A 2016. november 7-i tanácskozást a Kecskeméti Törvényszék, a Közép-magyarországi Közigazgatási és Munkaügyi Regionális Kollégium és a Magyar Jogászegylet Bács-Kiskun megyei szervezete rendezte. A rendezvény célja volt, hogy a földforgalmi törvény által szabályozott, a mezőgazdasági ingatlanok feletti tulajdonszerzéssel kapcsolatos problémákat áttekintsék. Dr. Bicskei Ferenc, a Kecskeméti Törvényszék és a Magyar Jogász Egylet Bács-Kiskun megyei szervezetének elnökeke nyitotta meg a szakmai fórumot.


Dr. Mihala Ferenc ügyvéd, a Bács-Kiskun Megyei Ügyvédi Kamara képviseletében ismertette a hatályos jogszabályokat, majd azon gyakorlati problémákat, amelyekkel az okiratot szerkesztő ügyvédek találkoznak. Elmondta, az ügyfél érdekeit teljes mértékben szem előtt tartva is nehéz, hogy a hosszú folyamat végén egy a felek számára kedvező szerződés készüljön el.
A Nemzeti Agrárkamara Bács-Kiskun megyei szervezetének elnöke, Domján Gergely elmondta, hogy a kiemelkedően magas ügyszámmal dolgozik a NAK a megyében, közel 7 ezer ügyet tárgyaltak eddig. Kiemelte, hogy a törvényalkotói célt, miszerint a társadalmi kontroll földtulajdon-szerzés során is érvényesüljön, ezt pedig a Területi Agrárgazdasági Bizottságok biztosítják. Hangsúlyozta, hogy kevésbé ismerik a szerződéseket, a piaci árat, a vételár kialakítását befolyásoló tényezőket, a felépítmény jellegét, a hasznosításról való rendelkezést. Tanácsos, ha a szerződő fél földhasznosítási nyilatkozatával egyidejűleg megjelöli, konkrétan mire használja később a megszerzett területet. Megjegyezte, hogy szomszédos területeket érintő adásvétel esetén a NAK nem tudja, hogy a tulajdonszerzés táblaaprózódást is eredményezhet-e. Szerinte így nagy felelősség hárul az okiratszerkesztő ügyvédekre, akik a legtöbb információ birtokában vannak.


Dr. Balázs Erika, a kecskeméti önkormányzat igazgatási csoportvezetője arról beszélt, hogy milyen hiányosságokkal találkoznak legtöbbször a közzétételi eljárás során. Kiemelte a határidők számításának fontosságát, valamint, hogy a kifogás-elbírálás során milyen lényeges elemekre kell fókuszálniuk. Ismertette, hogy az ebben az évben a magas ügyszám mellett Kecskeméten eddig 15 darab kifogást kellett elbírálniuk.
A Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Földhivatali Főosztálya részéről dr. László Tamás jogtanácsos elmondta, hogy mely tényezőket vizsgálják a szerződés előzetes vizsgálata során. Kifejtette, hogy az elővásárlásra jogosulttól érkező elfogadó nyilatkozatot minden esetben a jogcím pontos megjelölése mellett tudják figyelembe venni. A NAK tekintetében úgy fogalmazott, „a kamara arról a tálcáról választhat, amit elé kínálnak”, azaz az állásfoglalás kiadására vonatkozó megkeresésben csak azon felek szerepelnek a jegyzékben, akikkel kapcsolatosan a javaslatot meg kell hozni, kizárt elővásárlásra jogosult annak nem lehet szereplője.

Legutolsóként pedig a Kecskeméti Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság nevében dr. Kispálné Józsa Adrienn reflektálva az előtte elhangzott előadásokra már konkrét ügyeket és bírósági döntéseket igyekezett említeni a bírói gyakorlatból. Továbbá hangsúlyozta a belföldi jogsegély szerepét, az AB-határozatban foglalt követelményeket és a bíróság által észlelt „tipikus hibákat”.

 

Az előadásokat és az ebédszünetet követően az előadók, valamint dr. Holló Judit, a Földművelésügyi Minisztérium földügyi főosztályának vezetője részvételével kerekasztal-beszélgetést tartottak, amely során lehetőség nyílt arra, hogy a konferencia résztvevői az előadókhoz kérdéseket intézzenek, amelyekre az illetékesek minden esetben igyekeztek választ adni.

 


(NAK)

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Ügyfélszolgálati irodák elérhetőségei

ŐSTERMELŐ, ŐCSG KERESŐ

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám