Marketing és piacra jutás helyben címen tartottak fórumot a kamara Győr-Moson-Sopron megyei Igazgatóságának szervezésében.
A Magyarország közép- és hosszú távú élelmiszeripari fejlesztési stratégiája 2014-2020 között című tanulmány azzal a mottóval indul, hogy élelmiszer-feldolgozás nélkül nincs mezőgazdaság, mezőgazdaság nélkül nincs élhető vidék. Ezekkel a gondolatokkal indult a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) Győr-Moson-Sopron megyei Igazgatóságának szervezésében 2016. május 26-án megtartott „Marketing és piacra jutás helyben” nevet viselő rendezvény is.
A fórumot azért rendezték meg, hogy a régióban működő élelmiszeripari vállalkozások hasznos tanácsokat kaphassanak termékeik népszerűsítéséhez, illetve értékesítéséhez. A program célcsoportja azon vállalkozások köre volt, akik eddig kevesebbet tudtak, vagy akartak áldozni termékeik reklámjára, de felismerték, hogy az értékesítés ma már nem csak a termék minőségén, hanem az eladástechnikán is múlik.
A nap első felében az értékesítés kapta a főszerepet. Dr. Velő Zsuzsanna, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) osztályvezetője mutatta be azt a törvényt, ami a beszállítókat védi a kereskedelmi üzletek olykor tisztességtelen beszerzési magatartásával szemben. Részletes képet kaphattak a résztvevők jogaikról, lehetőségeikről, a Nébih ellenőrzési tevékenységéről.
Reagálva a törvényi előírásokra, kereskedelmi oldalról, Németh Szilárd, a Reál üzletlánchoz tartozó Kisalföld Füszért Kft ügyvezetője bemutatta üzlethálózatuk felépítését, beszerzési tevékenységüket. Németh Szilárd elmondta, hogy jelenleg körülbelül nyolcvan megyei élelmiszer beszállítóval dolgoznak együtt közel kétszáz saját, illetve franchise Reál üzletükben. Felajánlotta a jelenlévőknek, hogy keressék fel őket, mutassák be termékeiket, hogy a jövőben akár további helyi termékekkel bővülhessen az üzletlánc kínálata.
A délután folyamán a marketing jelentősége került előtérbe. Dr. Kasza Gyulától, a Szent István Egyetem Élelmiszertudományi Karának egyetemi docensétől hallhattak a jelenlévők hasznos marketingfogásokat termékeik csomagolásához, megjelenítéséhez. A nap végén egy helyi jó példa került bemutatásra. A Darnózseli székhelyű Darnó Hús mutatta be, hogyan építettek fel egy ma már országosan ismert és elismert élelmiszeripari márkát.
A rendezvény ideje alatt tizennyolc helyi vállalkozás mutatta be termékeit, a szünetekben pedig lehetőség nyílt szakmai konzultációra a termelők, feldolgozók, kereskedők, hivatalok képviselői között.
A fórumról a Győr Plusz TV tudósítása a ide kattintva megtekinthető.