Összebújó naposcsibék és szopós malacok látványa mellett a különböző termékek kóstoltatása is közelebb hozhatja a laikusokat az agráriumhoz, ezzel is erősítve a magyar termék iránti elkötelezettségüket.
Fenti gondolatot erősíti a XXIII. Alföldi Állattenyésztési és Mezőgazda Napok, amelynek keretében a szakmai program mellett számos egyéb érdekességgel is találkozhattak a látogatók.
Az Alföldi Állattenyésztési és Mezőgazda Napok szakmai jelentősége vitathatatlan, nem véletlen, hogy a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) is évek óta kiemelt eseményként tekint az immár huszonharmadszor megrendezett kiállításra. Idén ráadásul a rendezvényt összekapcsolták a hazánkban zajló nemzetközi szarvasmarha konferenciával, így negyven országból 200-300 szakmai látogató ismerkedhetett meg személyesen is a magyar mezőgazdaság helyzetével.
XXIII. Alföldi Állattenyésztési és Mezőgazda Napok
hodmezo_gallery_03.jpg
http://www.nak.hu/images/kepgaleriak/hodmezovasarhely2016/hodmezo_gallery_03.jpg
hodmezo_gallery_04.jpg
http://www.nak.hu/images/kepgaleriak/hodmezovasarhely2016/hodmezo_gallery_04.jpg
hodmezo_gallery_07.jpg
http://www.nak.hu/images/kepgaleriak/hodmezovasarhely2016/hodmezo_gallery_07.jpg
hodmezo_gallery_09.jpg
http://www.nak.hu/images/kepgaleriak/hodmezovasarhely2016/hodmezo_gallery_09.jpg
hodmezo_gallery_12.jpg
http://www.nak.hu/images/kepgaleriak/hodmezovasarhely2016/hodmezo_gallery_12.jpg
hodmezo_gallery_14.jpg
http://www.nak.hu/images/kepgaleriak/hodmezovasarhely2016/hodmezo_gallery_14.jpg
hodmezo_gallery_15.jpg
http://www.nak.hu/images/kepgaleriak/hodmezovasarhely2016/hodmezo_gallery_15.jpg
hodmezo_gallery_26.jpg
http://www.nak.hu/images/kepgaleriak/hodmezovasarhely2016/hodmezo_gallery_26.jpg
hodmezo_gallery_27.jpg
http://www.nak.hu/images/kepgaleriak/hodmezovasarhely2016/hodmezo_gallery_27.jpg
hodmezo_gallery_28.jpg
http://www.nak.hu/images/kepgaleriak/hodmezovasarhely2016/hodmezo_gallery_28.jpg
hodmezo_gallery_29.jpg
http://www.nak.hu/images/kepgaleriak/hodmezovasarhely2016/hodmezo_gallery_29.jpg
hodmezo_gallery_33.jpg
http://www.nak.hu/images/kepgaleriak/hodmezovasarhely2016/hodmezo_gallery_33.jpg
hodmezo_gallery_34.jpg
http://www.nak.hu/images/kepgaleriak/hodmezovasarhely2016/hodmezo_gallery_34.jpg
Fotók: GyulaiTóth Zoltán
A rendezvény szakmai alapját a kiállítók adják, akik idehozzák az állataikat – hangsúlyozta Győrffy Balázs, a kamara elnöke is a megnyitón, május 19-én. A vasárnap zárult négynapos rendezvényen megközelítőleg kétszáz kiállító mutatta meg jószágait. Az Alföldi Állattenyésztési és Mezőgazda Napok azonban a szakmaiság mellett a laikus közönség, köztük a gyerekek és a családok számára is valódi élményt nyújtott; a kiállításon rengeteg óvodás vagy iskolás gyerekcsoporttal és családdal találkoztunk.
A fogyasztókhoz is közelebb kerül az agrárvilág
„Ezek az állatok le vannak bénítva?” – kérdezi egy kisfiú a teremőrt a vadászati kiállítás sátrában; eközben egy lányka fürkészve néz hátra, vajon észrevették-e: nem bírta ki, hogy ne tapintsa meg a kitömött rókát. Egy ovis csapat érdeklődéssel vegyes riadalommal figyeli, amint a látogatóknak fenntartott sétányon kísérik a birkákat a bírálatra. Ezek az élmények – melyekhez társul még a megannyi érdekesség között a szopós kismalacok és az összebújó naposcsibék látványa, illetve a friss tej kóstolása – mind arra adtak lehetőséget, hogy a hozzá nem értők – köztük az ifjúság – is közelebb kerüljenek az agrárvilághoz.
A hazai mezőgazdaság jövőjének szempontjából kulcskérdés, hogy a laikusok és a következő generáció, más szóval a jelenlegi és jövendőbeli fogyasztók miként viszonyulnak az agráriumhoz, és a pult előtt állva mennyire értékelik fontos szempontnak, hogy magyar terméket vásároljanak. A mostani és a hasonló kiállításoknak kiemelkedő szerepe lehet a tudatos vásárlók kinevelésében, hiszen ezeken az eseményeken helyben ismerheti meg a fogyasztó a friss hazai tej ízét és személyesen tapasztalhatja meg, milyen egészségesek a hazai vágóállatok.
Ahogy arra Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára is felhívta a figyelmet, a problémák megoldásának kulcsa a fogyasztókban keresendő. Tudatos vásárlók kinevelésére van szükség; hangsúlyozni kell, hogy a magyar termék vásárlásával munkahelyeket őrzünk meg és a vidék fennmaradását támogatjuk.
(NAK)