Idén 13. alkalommal rajtol el a Dunántúlt átszelő Coop Rally, a magyar élelmiszer-ágazat egyik legnagyobb éves seregszemléje, amelynek célja a kiváló minőségű és biztonságos magyar élelmiszerek népszerűsítése.
A nemzetgazdaságban a kibocsátás fele a feldolgozóiparhoz kapcsolódik. Ezen belül az élelmiszeripar a második legtöbb árbevételt és kibocsátást realizáló ágazat a járműgyártás után, egyben a második legnagyobb foglalkoztató is – hangsúlyozta Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár a XIII. Coop Rally sajtótájékoztatóján.
Az agrártárca államtitkára elmondta: nemcsak a szeptember 12-én kezdődő Coop Rallyn, hanem az élelmiszerek piacán is verseny van, ahol csak a megbízhatóan magas minőséget képviselő termékek maradhatnak sikeresek. A piacgazdaság motorja a résztvevők versengése, a magyar gazdaság sikere pedig az eredményesen működő hazai vállalkozások sikeréből adódik össze.
– Az ágazat árbevétele 2017-ben meghaladta a 3600 milliárd forintot, az exportaránya a bevétel harmada, az élelmiszeripar nyeresége pedig több mint a duplájára emelkedett. A szükséges technológiai beruházások elindulását és a termelékenység dinamikus növekedését jelzi, hogy az egy foglalkoztatottra jutó árbevétel 20 százalékkal, az élelmiszeripari reálbérek pedig 30 százalékkal nőttek az elmúlt 5 évben – ismertette Zsigó Róbert.
Az államtitkár kiemelte: a kormány következetes stratégiájának és a hazai vállalkozások fejlesztéseinek köszönhetően a magyar élelmiszeriparban évről-évre növekszik a feldolgozottság mértéke is. 2014 óta közel 230 milliárd forint élelmiszeripari támogatásról született döntés hazai és EU-s forrásból. Leszögezte, hogy ez ösztönzőleg hatott a beruházásokra is, hiszen a legfrissebb KSH adatok szerint a feldolgozóiparban a beruházási aktivitás 2018 második negyedévében 3,2%-kal emelkedett, az élelmiszeriparban pedig 6%-kal nőtt.
Az államtitkár emlékeztetett rá, hogy az élelmiszeripar fejlesztéseit ma már nemcsak a kormány támogatáspolitikája, hanem a magyar vásárlók elvárásai is ösztönzik. A vásárlóerő örömteli növekedése pedig a fogyasztói tudatosság erősödését is magával hozta.
– A Coop Rally kimondott célja, hogy a piaci partnerek figyelmét ráirányítsa a hazai élelmiszer-termelők magas színvonalú termékeire, mely közös nemzeti érdekünk. A verseny útvonalának fókuszába ezúttal a Dunántúl került, a volán mögé pedig megszokott módon a magyar élelmiszer-termelés, -feldolgozás és -kereskedelem képviselői, valamint az ágazat kormányzati felelősei ülnek – jegyezte meg.
A sajtótájékoztatón Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke a társadalmi felelősségvállalás fontosságát emelte ki, így a cég többek között a Coop Rallyt részesíti előnyben, amely a minőségi magyar élelmiszerek még ismertebbé tételét tűzte zászlajára. Megjegyezte, hogy az idei Coop Rallyn szeptember 12-13. között közel 100 élelmiszeripari, kiskereskedelmi, szolgáltató és média cég csapata több mint 105 autóval Nyugat-Magyarország 6 meghatározó gyártó és forgalmazó központjához, valamint 2 Coop tagvállalathoz látogat el. A Coop üzletláncnak 1700 településen mintegy 2700 boltja van, és további 2000 üzletet lát el áruval, naponta 1,5 millió vevő fordul meg üzleteiben. A 100 százalékban magyar tulajdonú, Coop gazdasági csoport jelenleg csaknem 700 kis- és középvállalkozást számlál, több mint 30 ezer alkalmazottjával az ország egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztatója.
(AM Sajtóiroda/MTI)