A sör és a tradicionális magyar gasztronómia advent idején is találkozik, a Magyar Sörgyártók Szövetsége az ünnepi időszakra is sörszezonként tekint. Az ágazat előrejelzése alapján a sörpiac forgalma a tavalyi évhez hasonlóan alakulhat 2018-ban is.
Az idei évet a csapolt sör évének tekintjük, ami nem csupán a legfrissebb sörélmény, hanem benne van az együttlét öröme, a közösen elfogyasztott ételek és italok elkészítése során beletett szakértelem, gondoskodás és nem utolsó sorban a szeretet. Csakúgy, mint az adventi készülődésben, majd az ünnepi és báli szezonban – mutatott rá Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.
A sörfogyasztás a tradicionális magyar gasztronómia részévé vált, a kettő együtt fejlődik.
– Ebben a folyamatban a Sörszövetség célja, hogy növekedjen az iparágban az innováció, folyamatos legyen a fejlesztés és erősödjön az ágazathoz kapcsolódó magyar beszállítói háttér. Nem csak idén, hanem 2019-ben is azon dolgozunk majd, hogy tovább népszerűsítsük a minőségi sörözést és a finom magyar söröket – tette hozzá az igazgató.
Kántor Sándor és Ali Rawech Szami
A Sörszövetség december 6-i adventi sörestjén Ali Rawech Szami, a Kraft Sörfőzők Egyesületének alapítója is rávilágított, hogy a fogyasztói igények egyre szélesednek, erre válaszul termék- és technológiafejlesztéssel, illetve kapacitásbővítéssel terveznek a kisüzemi főzdék.
– A sörkedvelők egyre inkább szívesen próbálnak ki új, addig számukra ismeretlen sörfajtákat. Talán ennek is köszönhető, hogy a főzdéink által főzött sörök eladása megkétszereződött az idei évben. Szerencsére ma már a hagyományos láger mellett egyre inkább az alkalom, a gasztronómiai élmény is meghatározza, hogy ki milyen sört tölt a poharába – hangsúlyozta a sokszínűséget Ali Rawech Szami.
A hazai sörpiac 2018. évi előrejelzések alapján a tavalyihoz hasonlóan alakul majd a forgalom; 2017-ben 6,2 millió hektoliter sör fogyott. Kántor Sándor beszédében kifejtette, hogy idén ez néhány százalékkal efölött alakulhat. A hazai, 120 millió korsó feletti éves fogyasztás túlnyomó többsége továbbra is magyar sörgyárakban és sörfőzdékben készül, maximálisan igénybe véve a meglévő gyártókapacitásokat.
– A csapolt sörök előreláthatóan a teljes belföldi piac 10 százalékát teszik ki, hasonlóan a 2017-es évhez. Remélhetőleg sikerült megállítani a szegmens csökkenését – prognosztizálta az ágazat eredményeit az igazgató, aki külön szakmai örömként értékeli, hogy idén immár másodszor is együtt ünneplik az adventet a nagy gyártók és az újhullámos kisüzemi sörfőzdék képviselői.
(forrás: Sörszövetség)