A Magyar Sörgyártók Szövetsége előzetes adatai szerint az elmúlt évben nagyot ugrott az alkoholmentes sörök fogyasztása Magyarországon. A 25 százalékos növekedés messze meghaladja a teljes sörpiac bővülési ütemét.
A Sörszövetség előzetes adatai szerint 90 ezer hektoliterről 114 ezer hektoliterre nőtt tavaly az alkoholmentes sörök hazai fogyasztása. Ez csaknem 23 millió korsó sört jelent. Bár a teljes elfogyasztott mennyiség nem éri el a hazai sörpiac 2 százalékát, a növekedés üteme figyelemre méltó. Az Euromonitor International már 2016-ban 5 százalékos globális növekedést jósolt az alkoholmentes söröknek. Mindeközben a teljes sörpiac zsugorodott. A legnagyobb amerikai sörgyártó 2025-re azt várja, hogy teljes portfóliója 20 százalékát teszik majd ki az alacsony alkoholtartalmú vagy alkoholmentes sörök.
Változik a fogyasztók ízlése. Különösen azok keresik az alkoholmentes söröket, akiknek az életmódjába ez illik bele és nem akarnak lemondani a sörről.
– Azt várjuk az idei évtől, hogy az alkoholmentes sörök növekedése töretlen lesz. A technológiai fejlődés ma már lehetővé teszi, hogy valóban sör ízű alkoholmentes sörök készüljenek. Az íz nem kell, hogy kompromisszumot jelentsen – mondta dr. Schillinger Attila, a Sörszövetség igazgatója.
A New York Times is felfigyelt arra, hogy a német téli olimpiai csapat sportolói a most zárul játékokon előszeretettel választották az alkoholmentes sört hidratáláshoz és regenerálódáshoz. A lap idézett egy 2009-es kutatást, amelynek keretében a Müncheni Műszaki Egyetemen vizsgálták a verseny előtti és utáni alkoholmentes sörfogyasztás hatását maratonfutók esetében. A többhetes vizsgálat meglepő eredményre jutott. Az alkoholmentes sört fogyasztó futóknál kevesebb gyulladás és felső légúti megbetegedés lépett fel, valamint gyorsabban regenerálódtak. A kutatók a kedvező hatásokat elsősorban az alkoholmentes sörben fellelhető polifenolok magas koncentrációjának tulajdonították. Németországban olyannyira elfogadott az alkoholmentes sör fogyasztása sport előtt és után, hogy a gyártók kifejezetten sportitalként reklámozzák azokat, és van ahol már a fitneszklubok kínálatába is bekerültek. A piac 43 százalékot nőtt 2011-2016 között és ma már 400-féle alkoholmentes sör kapható.
(forrás: Sörszövetség)