Önálló kampánnyal népszerűsíti a mangalicahús fogyasztását az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete. Az akció célja, hogy felhívják a figyelmet a sertésfajta különleges ízvilágára, beltartalmi értékeire és az egészséges táplálkozásban betöltött szerepére.
Egykor szinte minden falusi háznál tartottak mangalicát, ám az 1990-es évekre a göndörszőrű sertés egyedszáma drámaian lecsökkent, az állomány a kihalás szélére került. A szakemberek gondos munkájának köszönhetően sikerült a megmaradt létszámot összegyűjteni és újra tenyésztésbe vonni, amellyel a mangalica elindult világhódító útjára és ma már nem csak hazánkban, de világszerte az ínyencek egyik kedvence lett. Ezért is népszerűsíti önálló kampánnyal a mangalicahús fogyasztását az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete az „Egyél jót! – A mangalicahús különleges” szlogen alatt.
– A mangalicahús nagyon gazdag Omega-3 és 6 zsírsavakban, antioxidánsokban és B-vitamin tartalma is jelentős – hívta fel a kampánynyitón a figyelmet a sertésféle egészséges mivoltára Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese. A szakember hozzátette: a kampány során összesen 27 napon keresztül, 9 üzletben kóstoltatnak mangalica termékeket Budapesten, és hét vidéki városban, ezen kívül a print és online felületeken, rádióreklámokkal, valamint egy vírusvideóval is népszerűsítenek.
A Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete 2019-ben ünnepli fennállásának 25. évfordulóját. Az egyesület tagjainak száma 200-220 között mozog, akik eredetigazolt és hitelesített mangalica állománnyal rendelkeznek. Az egyesület elnöke, Tóth Péter beszédében hangsúlyozta: a mangalicasertés egy különleges, „ehető nemzeti kincs”. Fennmaradásához létfontosságú, hogy minél több mangalicahúst és terméket értékesítsenek, hiszen ezzel azokat a tenyésztőiket támogatják, akik nemcsak magát a fajtát, hanem a családi gazdálkodási életformát is fenntartják.
A szakember szerint a jelenlegi kampány nagyban segíti a belföldi mangalica piaci jelenlétet, ezzel több évtizedes hiányt pótol, és eléri, hogy a korábban csak export piacokon kapható mangalica húsfélék és prémium termékek a tudatos magyar fogyasztókhoz is egyre könnyebben jussanak el.
– A mangalicasertés léte mindig attól függött, hogy volt-e rá kereslet, eljutott-e az áru a vevőkhöz. Így van ez most is, ezért is tartjuk kiemelt fontosságúnak, hogy a kormány, a tenyésztők és a kereskedők együtt lépnek fel a belföldi mangalica ellátás élénkítéséért. Aki mangalica terméket vásárol, az nem csak egy különlegesen finom húst vásárol, hanem hozzájárul hazánk egyedüli és mára világhíres őshonos sertésfajtája és az ahhoz kötődő egész termelési rendszer megőrzéséhez is – emelte ki Tóth Péter.
(forrás: AMC)