Óriásakváriummal és látványkonyhával népszerűsítették a halfogyasztást az idei FeHoVá-n. Ez ugyanis még mindig az európai átlag alatt van.
Magyarországon az európai átlaghoz viszonyítva is nagyon kevés halat fogyasztanak az emberek, pedig a hal élettani hatása miatt fontos lenne. Egy átlag magyar ember tányérjára napjainkban mindösszesen 6,18 kg hal kerül évente, míg az európai listavezető Portugáliában ez a szám 55,3 kg, és az európai átlag is 22 kg felett van.
A halfogyasztás népszerűsítése érdekében a Miniszterelnökség Agrár-vidékfejlesztésért felelős helyettes államtitkársága, mint a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) irányító hatósága az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. közreműködésével önálló standdal jelent meg a 2018. február 15-18. között megrendezett FeHoVa szakkiállításon. A „Kapj rá!” konyhában minden nap kétszer készültek ízletes falatok, az érdeklődők többek között megkóstolhatták a busavagdaltat zöldfűszeres mártogatóssal és a bajor káposztával töltött pisztrángot is. Hogy mennyi különböző, érdekes halfaj él Magyarországon, azt a stand mellett felállított húszezer literes óriásakvárium segítségével is megismerhették a látogatók.
Lévai Ferenc, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MA-HAL) piacszervezésért és közösségi marketingért felelős elnökségi tagja a sajtótájékoztatón a horgászat szerepéről is beszélt, hiszen a FeHoVa ennek a sportnak a legfőbb kiállítása.
– „Bár a „Kapj rá!” kampány célcsoportját nem a halászok, horgászok alkotják, a halfogyasztás népszerűsítése a hallal közvetlenül kapcsolatba kerülők között is elkerülhetetlen – mondta. – Ez azért is fontos, mert ők azok, akik a családdal, gyerekekkel, fiatalokkal is meg tudják kedveltetni a halételeket. Így a horgászat nemcsak élmény, zsákmányszerzés, hanem egy élettanilag is fontos élelmiszer forrása, aminek a feldolgozásához, elkészítéséhez nyújt segítséget a „Kapj rá!” program.
Lévai Ferenc hozzátette, a FAO adatai alapján Magyarország a harmadik legnagyobb pontytermelő Európában (2015-ben évi 15 ezer tonna) és vezető helyen áll az afrikai harcsa termelésében is. A szakember szerint a kiállítási megjelenések, kóstoltatások és intenzív marketingkampányok mellett a kiváló vitamin-, fehérje- és omega-3 zsírsav forrásként is számon tartott halhús fogyasztását az is ösztönözheti, hogy 2018. január 1-től 5 százalékra mérséklődött az élőhal és a halhús áfakulcsa, amelynek köszönhetően egyes halboltokban csökkentek az árak.
(forrás: AMC)