A magyar élelmiszeripar exportteljesítményét és világpiaci szerepét méltatta a nemzetgazdasági miniszter a Nádudvari Élelmiszer Kft. egymilliárd forintot meghaladó beruházásának átadásán szerdán, Nádudvaron.
Varga Mihály szerint a magyar élelmiszeripar meghatározó szereplője az európai és a világpiacnak, a tavalyi 93 milliárd eurós export bő 7 százalékát az élelmiszeripar adta, az ágazat 2000 milliárd forint értékben állított elő külpiacokon értékesített termékeket.
– Az adatok is bizonyítják, nem csak a hazai, de az európai gazdaság szempontjából is meghatározó a magyar élelmiszeripar, mely volumenét tekintve Lengyelország után stabil második helyen áll a kelet-közép-európai régióban – tette hozzá. – A kormány célja az ágazat és ezen belül az élelmiszer-export további bővítése, fejlesztése.
Felidézte: a kormány két éve az Irinyi-tervben a nyolc legfontosabb ágazat egyikeként nevesítette az élelmiszeripart, melyben olyan hagyományokkal, kultúrával és szaktudással rendelkezik az ország, melyre lehet építeni. 2015-ben a kormány elindította a nagyvállalati beruházási támogatási programot, mely a kis-és középvállalkozói kategórián túlnövő és ezzel az uniós támogatások többségéből kiszoruló magyar cégek talpon maradását, versenyképesség-növelését segíti.
– Olyan cégeket szeretnénk támogatni, amelyeknek van múltja, valamint van mögöttük teljesítmény – mondta. – Egyre több vállalkozás, köztük a program keretében az 1,1 milliárd forint összértékű fejlesztéséhez 553 millió forintos támogatást elnyerő Nádudvari Élelmiszer Kft. is képes teljesíteni ezeket a feltételeket.
Varga Mihály közölte: a társaság ebből a forrásból új üzemrészeket épített és gyártósorokat vásárolt, melyekkel növelni tudja termelését, szélesíteni termékkínálatát és a fokozott élelmiszerbiztonsági elvárásoknak is képes megfelelni. Mindemellett dolgozói létszámát 30 munkavállalóval bővíti.
Üzemszemlén a miniszter (balra)
Volosinovszki János, a Nádudvari Élelmiszer Kft. ügyvezető igazgatója közölte: a tíz éve működő vállalkozás fél év alatt valósította meg a beruházást. A Nádudvari márkanév ma már jól cseng a magyar piacon, a kapacitásbővítés a növekvő vásárlói igények kielégítését szolgálja. A társaság 2007-es 1,8 milliárdos árbevétele 2016-ra elérte a 7,4 milliárd forintot. A beruházás részleteiről szólva közölte: a panírüzem 500 négyzetméterrel bővült és ide új technológiát is vásároltak. A húsüzem alapterülete 600 négyzetméterrel nőtt és egy új hűtőházat is kialakítottak. Idén emellett dinamikus termékfejlesztésbe kezdenek.
(MTI) (fotó: NGM)