`

Marketingtevékenységre mindenképpen szüksége van a hazai agráriumnak, valódi sikerek, illetve a kívánt célok kizárólag jelentős összefogással érhetőek el – foglalható össze a 28. Bálványosi Nyári Szabadegyetem és Diáktábor keretében megtartott közösségi agrármarketinget érintő kerekasztal-beszélgetés üzenete.


Az erdélyi Tusnádfürdőn július 18-án megnyílt és július 23-ig tartó 28. Bálványosi Nyári Szabadegyetem és Diáktábor szervezőinek egyik célja, hogy a rendezvény résztvevői közelebb kerüljenek a magyar konyhához, az agráriumhoz, illetve a meghívott előadók segítségével megvitassák Magyarország gasztronómiáját és élelmiszerágazatát érintő kérdéseit. Ebbe a sorba illeszkedett a „Közösen hatékonyabb? – A közösségi agrármarketing hatása a magyar gazdaságra és országimázsra” című beszélgetés az Agrármarketing Centrum szervezésében.
– A közösségi marketing jelentősége sokkal nagyobb annál, mint amennyit egyáltalán gondolunk róla – kezdte a beszélgetést Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke. – A közösségi agrármarketing nem csak felhívja a figyelmet, hanem formálja is az igényeket. Ennek megfelelően a magyar terméket kell a középpontba helyezni, jó kapcsolatot kell kialakítani az ágazat szereplőivel, hiszen az ágazati reputációnövelés lehet hatásos. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a maga részéről ezt a Földművelésügyi Minisztériummal és az Agrármarketing Centrummal közösen szervezett fogyasztásösztönző kampányokkal is elő tudja segíteni.

Egy védjegyre van szükség, amelynek sugallnia kell, hogy hazai, illetve ellenőrzött minőségű termékről van szó. Ez jelentős forrást igényel, de erre mindenképpen szüksége van a hazai agráriumnak – tette hozzá. Közösen hatékonyabb, ennek megfelelően az értékesítés is hatékonyabb, amennyiben közösen, nagyobb mennyiséget érintve történik. Győrffy Balázs jó példaként a meggypiac idei alakulását említette, ahol összefogva szép eredményeket tudtak elérni a termelők.
– Jó bornak is kell a cégér, tartja a mondás, ezzel pedig egyet lehet érteni – mondta Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium államtitkára. – A magyar agráriumnak szüksége van közösségi marketingre, a rendszerbe pedig még több pénz kell, mert minden egyes forint megéri, amit a rendszerbe teszünk. Cél az, hogy a sok termék közül azt válassza a fogyasztó, amit mi szeretnénk eladni, illetve rá kell vennünk a vásárlót arra, hogy magyar terméket vásároljon.

Védjegy, vagy marketing? – tette fel a maga kérdést Nagy István.
– A védjegy esetében tartalom kell, míg a marketinggel reklámozni akarunk. Az ilyen célokra rendelkezésre álló forrásokat védjegyre kell fordítanunk. Ezt az is indokolja, hogy sokkal nagyobb bizalom, sokkal nagyobb összefogás, illetve ágazati szintű gondolkodásra van szükség. A következő időszak fontos feladata lesz az integráció, így az integrátorok szerepe jelentősen felértékelődik majd. A közösségi és az elektronikus média eszközeivel igen jó eredményeket lehet elérni az agrármarketing terén, így ezt folytatni kell – húzta alá Nagy István.

Daróczi László, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője kiemelte a ,,közösségi” szót, illetve az azt jelentő összefogást, hiszen valódi összefogás nélkül az agrármarketing nem érheti el a kívánt célját.
– Az agrármarketingre fordított források akkor hatékonyak igazán, ha az Agrármarketing Centrum mellett a partnerek is komoly szerepet vállalnak anyagi szempontból is – hangsúlyozta. – Nagy valószínűséggel az agrármarketing akkor lehet igazán hatékony, ha egyszerre felülről és alulról is építkezik a kezdeményezés. A szabályozási keret kidolgozásának fentről, míg a tartalommal való megtöltésének alulról kell történnie.

Közös cél a tudatos vásárlói magatartás kialakítása, amely a termelők mellett természetesen a fogyasztónak is hasznot hoz. Ilyen szempontból az agrármarketing mindenkihez szól – zárta a beszélgetést Daróczi László.

 


(nak.hu)

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám