Nagy sikere volt az Agrármarketing Centrum jótékony célú felhívásának az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállításon és Vásáron: 1230 kg tartós élelmiszer gyűlt össze.
Számos nemzetközi kiállításon tapasztaltak után idén az AMC vezetése a Földművelésügyi Minisztériummal egyetértésben úgy döntött, hogy az OMÉK-on el nem adott, bontatlan csomagolású, valamint az esemény zárása előtti elszállításból hátramaradó, ízletes, kiváló minőségű élelmiszereket és termékeket a kiállítóktól jótékony célokra összegyűjtik és felajánlják a rászorulók számára. Ilyen jellegű jótékonysági akció még soha nem volt a vásár történetében. A gyűjtés eredményeként összességében 1230 kg élelmiszert, többek között füstölt húsárut, paradicsomot, lisztet, gyümölcsszörpöket, ásványvizet és száraztésztát kaphatnak az AMC jószolgálati célzattal meghirdetett felhívásának eredményeként a rászorulók.
Az OMÉK kiállítói által felajánlott élelmiszereket jelképesen Daróczi László, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője adta át szerdán Szabó Szilviának, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület ügyvezető igazgatójának. Az adományokat az egyesület civil szervezeteken keresztül juttatja el a hátrányos helyzetű családokhoz. Eddig 300 kg friss árut osztottak ki, amelyet a Veresegyház Kistérség Esély Szociális Alapellátási Központ kapott meg, amely területén 1200 embert lát el. A többi, mintegy 900 kg tartós élelmiszer a következő egy-két hétben talál jut el szociálisan rászoruló emberekhez.
Fontos cél valósult meg ezzel, hiszen nem csupán a jószolgálati, segítő cselekedet elterjesztését, hanem az élelmiszerpazarlás visszaszorítását és annak népszerűsítését, a társadalmi felelősségvállalás elterjesztését és a élelmiszerválasztás tudatosításának jelentőségét is zászlajára tűzte az Agrármarketing Centrum, partnerségre lépve a nemes célért a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel, akik az első hívó szóra csatlakoztak a kezdeményezéshez. A jövőben várhatón több, hasonló akciót bonyolít le a két szervezet.
(AMC)